Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Amanda testar Nokia 8

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nokia 8 körs på ren Android och företaget lovar säkra och regelbundna uppdateringar. Amanda testar hur Nokia 8 står sig mot konkurrenterna.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2017-09-20 19:47

Intressant test! ?? Även Motorola har rätt avskalad Android. ?

  • Medlem
  • 2017-09-21 06:00

Bra genomgång och artikel

Och jag är tvärtom tycker att de som lägger ett eget gränssnitt över Android får till fler och bättre funktioner
Vissa saker tar ju evighet innan det når ren Android
Men det är min högst personliga uppfattning ?

Placeringen av volymknapparna är något du får leva med om du ska köra en Nokia. Har i alla fall varit så sedan de första pekskärmsmodellerna från dom. Men i början var det en mekanisk "slide to unlock" (vilket jag gillade) för att låsa/låsa upp istället för en knapp lite mindre risk för misstag då. Kika på Nokia x6 eller n8.

Själv har jag inga problem med det handlar mest om vana antar jag.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2017-09-21 09:44

Ahh man blir ju rent nostalgisk när man läser en artikel om Nokia...tack Amanda!

Ursprungligen av Redaktionen:

Nokia 8 körs på ren Android och företaget lovar säkra och regelbundna uppdateringar. Amanda testar hur Nokia 8 står sig mot konkurrenterna.

Läs hela artikeln här

Ja, förvånansvärt hur mycket man kan få för pengarna annorstädes. Med risk för att svära i kyrkan, men tillverkningskostnaden för Iphone X (oklart vilken variant) har beräknats till 413 dollar (nyligen läst i en artikel i DI).

Ursprungligen av Alix:

Intressant test! ?? Även Motorola har rätt avskalad Android. ?

Ursprungligen av Jedih:

Ahh man blir ju rent nostalgisk när man läser en artikel om Nokia...tack Amanda!

Tack! Kul att ni tyckte om testet. Jag tycker att det ska bli intressant att se vad de släpper i framtiden, för Nokia 8 visar mer företagets potential än en helt färdig produkt.

Ursprungligen av PaO:

Bra genomgång och artikel

Och jag är tvärtom tycker att de som lägger ett eget gränssnitt över Android får till fler och bättre funktioner
Vissa saker tar ju evighet innan det når ren Android
Men det är min högst personliga uppfattning ?

Haha, ja smaken är väl som baken. Det tråkiga är ju bara att det blir lite av ett moment 22, det egna gränssnittet gör det svårare att uppdatera till nya Android-versioner och då kommer de nya funktionerna kanske inte alls till ens mobil för de har slutat uppdatera mjukvaran, och gått vidare till nästa modell.

I en drömvärld skulle det gå att välja när man startar mobilen första gången; företagets egna pålagda gränssnitt eller bara ren Android, tror typ företag som Samsung skulle vinna på det då det är många som verkar sky deras gränssnitt som pesten.

Ursprungligen av Jonatatatan:

Placeringen av volymknapparna är något du får leva med om du ska köra en Nokia. Har i alla fall varit så sedan de första pekskärmsmodellerna från dom. Men i början var det en mekanisk "slide to unlock" (vilket jag gillade) för att låsa/låsa upp istället för en knapp lite mindre risk för misstag då. Kika på Nokia x6 eller n8.

Själv har jag inga problem med det handlar mest om vana antar jag.

Haha, ja har ju testat olika Nokia-telefoner halva sommaren nu känns det som och fortfarande verkligen inte vant mig så det kanske inte är en telefon för mig.

Ursprungligen av Manne23:

Ja, förvånansvärt hur mycket man kan få för pengarna annorstädes. Med risk för att svära i kyrkan, men tillverkningskostnaden för Iphone X (oklart vilken variant) har beräknats till 413 dollar (nyligen läst i en artikel i DI).

Ja, verkligen, sen är man ju lite fast om man verkligen föredrar IOS före Android. En viktig sak att tänka på när det gäller produktionskostnad är ju också pengarna det har kostat att utveckla produkten. Jag jobbade på bokförlag innan och då kostade det i regel 10 kronor att trycka en bok. Men arbetstiden det kostade för att boken skulle bli till var ofta betydligt större än vad vi sedan fick tillbaka i försäljning.

Sen tror jag att det inte riktigt är fallet för Apple, och ja, de har ju rätt stora marginaler.

  • Medlem
  • 2017-09-24 15:16
Ursprungligen av amandareventlid:

Haha, ja smaken är väl som baken. Det tråkiga är ju bara att det blir lite av ett moment 22, det egna gränssnittet gör det svårare att uppdatera till nya Android-versioner och då kommer de nya funktionerna kanske inte alls till ens mobil för de har slutat uppdatera mjukvaran, och gått vidare till nästa modell.

I en drömvärld skulle det gå att välja när man startar mobilen första gången; företagets egna pålagda gränssnitt eller bara ren Android, tror typ företag som Samsung skulle vinna på det då det är många som verkar sky deras gränssnitt som pesten.

Det är både och ?. Visst saker som kommer i grunden av en Android uppdatering dröjer tills tillverkaren uppdaterar medan många saker kommer från tillverkana själva. Vi får se vad Google Treble kan göra för visst tar det lång tid ibland. Säkerhetsuppdateringar skall komma snabbt och löpande här tycker jag Google och Samsung sköter sig mycket bra. Däremot är där ingen wow funktion i Oreo som jag direkt saknar på min Note 8 som kör Nougat 7.1.1 med Samsung Ex 8.5. En intressant sak är att när min Note 3 uppdaterades långt om länge till ny Android version så fick den nästan alla s-pen funktioner som Note 4 hade och samma sak med min Note Edge till marshmallow men då Note 5 funktioner. Men ibland kan Samsung ta lite väl lång tid på sig ?

Då är det tur att det finns valmöjligheter i tex Nokia

Ursprungligen av amandareventlid:

Haha, ja har ju testat olika Nokia-telefoner halva sommaren nu känns det som och fortfarande verkligen inte vant mig så det kanske inte är en telefon för mig.

Klart tösen ska ha en Nokia! Sedan har ju robotar alltid varit lite coolare än äpplen!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-09-24 21:58
Ursprungligen av amandareventlid:

Haha, ja smaken är väl som baken. Det tråkiga är ju bara att det blir lite av ett moment 22, det egna gränssnittet gör det svårare att uppdatera till nya Android-versioner och då kommer de nya funktionerna kanske inte alls till ens mobil för de har slutat uppdatera mjukvaran, och gått vidare till nästa modell.

I en drömvärld skulle det gå att välja när man startar mobilen första gången; företagets egna pålagda gränssnitt eller bara ren Android, tror typ företag som Samsung skulle vinna på det då det är många som verkar sky deras gränssnitt som pesten.

Samsung sålde ju faktiskt en Google- version av Galaxy S4 utöver den egna versionen, men de fortsatte inte med det så antagligen bedömdes det inte som lönsamt för företaget.

Ursprungligen av ekloev:

Samsung sålde ju faktiskt en Google- version av Galaxy S4 utöver den egna versionen, men de fortsatte inte med det så antagligen bedömdes det inte som lönsamt för företaget.

HTC One också.
https://www.engadget.com/2013/07/05/htc-one-g...

  • Medlem
  • 2017-09-25 17:36
Ursprungligen av ekloev:

Samsung sålde ju faktiskt en Google- version av Galaxy S4 utöver den egna versionen, men de fortsatte inte med det så antagligen bedömdes det inte som lönsamt för företaget.

Samsung tillverkade bland de första Nexus
Galaxy Nexus från 2011 med Super AMOLED ?

http://m.gsmarena.com/samsung_galaxy_nexus_i9...

Ursprungligen av PaO:

Samsung tillverkade bland de första Nexus
Galaxy Nexus från 2011 med Super AMOLED ?

http://m.gsmarena.com/samsung_galaxy_nexus_i9...

Samsung gjorde även föregångaren till Galaxy Nexus året innan Nexus S https://sv.wikipedia.org/wiki/Nexus_S
Har för mig HTC gjorde den allra första Nexusen

Ursprungligen av Jonatatatan:

Samsung gjorde även föregångaren till Galaxy Nexus året innan Nexus S https://sv.wikipedia.org/wiki/Nexus_S
Har för mig HTC gjorde den allra första Nexusen

Japp, den första, Nexus One gjordes av HTC 2010.

1
Bevaka tråden