Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Yosemite och Mail, försvinner mail i Smarta Brevlådor om man tar bort/lägger till konto

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bredbandsbolaget heter min operatör. De har uppdaterat sina mailservrar och nu kan jag inte ta emot mail i Mail men skicka går bra.
De säger att jag måste uppdatera till minst El Capitan som har rätt kryptering gentemot deras servrar.

Fick nytt besked idag att jag skall ta bort mitt postkonto och registrera det på nytt. Men då försvinner alla sparade mail. Försvinner alla mail i Smarta Brevlådor också?

Senast redigerat 2017-09-19 22:30

Beror på om du har POP3 eller IMAP-konto. POP3 tappar alla mail. Innan du för något så se till att ha en komplett säkerhetskopia av din disk!

Jag använder IMAP. Blir alla mail i Smarta Brevlådor kvar? Är det bara mail i inkorg, skickat och papperskorg som försvinner? Jag menar i de mappar som har varningstriangel på den bifogade bilden?

Bilden:

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-09-20 13:27
Ursprungligen av Jan-Ake Siljestrom:

Jag använder IMAP.

Bra, då har du kvar originalen på mailservern (och kopior på din dator).

Ursprungligen av Jan-Ake Siljestrom:

Blir alla mail i Smarta Brevlådor kvar?

Smarta Brevlådor är en virtuell brevlåda som bygger på on-the-fly-filtrering av din fysiska brevlåda. Inget brev lagras i en Smart Brevlåda.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-09-20 13:30
Ursprungligen av Jan-Ake Siljestrom:

Jag menar i de mappar som har varningstriangel på den bifogade bilden.

Triangeln betyder att det är ett problem/fel med just det mail-kontot. Oftast ett felaktigt lösenord eller problem med att kontakta mailservern.

1
Bevaka tråden