Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alternativ till Vimeo och YouTube

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej. Tänk om Apple tillsammans med Quick Time Player kunde ha en inbyggd Vimeoliknande app i alla Macdatorer, där man kan ladda ner sina egna filer till videofilmer och det viktigaste av allt. Om man bara vill att en video bifogas då väljer man Embedded.

Med svindyra Vimeo Pro gick det bra, men oj vad dom försökte få mig att visa mina alster till en miljard besökare som jag inte var ett dugg intresserad av. Jag vill skicka en eller flera till dom jag känner, utan hänsyn till andra.
Det verkar som att den amerikanska filosofin går ut på att tjäna så mycket kosing det går genom alla klick besökarna gör på varje objekt.
Google/YouTube är ännu mer irriterande om detta. Jag känner mig livegen för YouTube bombar mig med krav om att jag skall låta andra grupper få tillgång till mina alster.

Därför vill jag ha en egen Vimeoliknande app. Finns det några sådana alternativ att köpa till iMac.
Tacksam för tips.

Söker du en tjänst lik Youtube/Vimeo? Inget tvingar dig att publicera dina videos på Youtube publikt.

Vad är ditt problem med att endast ha det du laddat upp på Youtube som privata klipp? Varför krångla till det?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-09-09 11:20

Jag förstår inte frågeställningen. Vad är det du vill uppnå? Att sprida video till andra, gör väl ingen bättre än Youtube/Vimeo?

Ursprungligen av reboot81:

Jag förstår inte frågeställningen. Vad är det du vill uppnå? Att sprida video till andra, gör väl ingen bättre än Youtube/Vimeo?

Tolkar det tvärtom. Men du kan ha rätt.

Alternativ till Vimeo och YouTube.

Ursprungligen av Anderlind:

Tolkar det tvärtom. Men du kan ha rätt.

Det står klart och tydligt vad jag letar efter.

Jo, jag tvingas att använda YouTube eller Vimeo får det finns inga andra, det var därför jag ställde frågan om det finns andra alternativ som tar hänsyn till mitt behov och inte hela världen.

Det står också klart att bara de jag valt skall kunna se mina alster. Privat innebär att det bara är jag som kan se mina alster, till det behöver jag varken Vimeo eller YouTube.

Google Foto är ett utmärkt alternativ där du kan dela ut videos/foton till personer/grupper som du vill dela ut till. Inget publiceras publikt om du själv inte aktivt väljer det.

Ursprungligen av Waran10:

Det står klart och tydligt vad jag letar efter.

Jo, jag tvingas att använda YouTube eller Vimeo får det finns inga andra, det var därför jag ställde frågan om det finns andra alternativ som tar hänsyn till mitt behov och inte hela världen.

Det står också klart att bara de jag valt skall kunna se mina alster. Privat innebär att det bara är jag som kan se mina alster, till det behöver jag varken Vimeo eller YouTube.

Du frågar efter en app i din text, det är inte en app du är ute efter, du är ute efter en tjänst liknande Vimeo/YouTube. Har man en fråga så var extra tydlig med vad du efterfrågar då som du ser tolkar olika personer din frågeställning olika.

Det kanske är klart och tydligt för dig, men tydligen inte för andra.

edit: Använd Google Foto som tipsas om ovan, gör precis det du önskar.

Lycka till!

Ursprungligen av Waran10:

Det står klart och tydligt vad jag letar efter.

Jo, jag tvingas att använda YouTube eller Vimeo får det finns inga andra, det var därför jag ställde frågan om det finns andra alternativ som tar hänsyn till mitt behov och inte hela världen.

Det står också klart att bara de jag valt skall kunna se mina alster. Privat innebär att det bara är jag som kan se mina alster, till det behöver jag varken Vimeo eller YouTube.

Men - utöver Privat och Offentligt finns det ju precis vad du önskar på YouTube: Olistat. Då dyker de inte upp i någon sökmotor eller under din offentliga profil på Youtube men du får en länk att dela via exempelvis e-post. Lätt som en plätt...

Ursprungligen av Youtube:

Olistade videor kan ses och delas av alla som har länken. Dina olistade videor visas inte för andra som öppnar fliken Videor på din kanalsida. De visas inte heller i sökresultat på YouTube så länge inte någon lägger till dem i en offentlig spellista. Du kan dela webbadressen till en olistad video med andra användare.

https://support.google.com/youtube/answer/157...

Förtydligande: Med "användare" avses vem som helst. Mottagaren behöver inte ha något google/youtube-konto eller dyl.

Sedan kan man ju dela video och foto via Dropbox m.fl. också.

Photos Google

Ursprungligen av keptang:

Google Foto är ett utmärkt alternativ där du kan dela ut videos/foton till personer/grupper som du vill dela ut till. Inget publiceras publikt om du själv inte aktivt väljer det.

Tack "Keptang" Jag skall testa ditt tips lite mer ingående än jag nu gjorde där det inte lyckades alls. Jag misstänker att Photo Googles är till för stillbilder ungefär som Postimage när man vill få en länk till foton.
Jag kan ju inte tänka mig att Googles först gör YouTube där man laddar ner råfiler som prosessas ner till videofilmer och sedan gör ett till som gör samma sak som YouTube. Men visst saker händer så ingenting förvånar mig längre.
Tack.

@Waran10, Google Foto hanterar både foto och video. Testa.

Videofilmer.

Ursprungligen av keptang:

@Waran10, Google Foto hanterar både foto och video. Testa.

När man laddar ner i Vimeo och YouTube så går det blixtsnabbt. När jag testade Google Photo hände ingenting, därför fick jag känslan av att den inte laddar ner filmer. Men jag testar några gånger till.

Om vi går tillbaks till startinlägget så efterlyste jag en app/funktion där jag kunde ladda ner mina Blendfiler som efter nerladdningsprossesen ger mig en videofilm och en länk som jag klistrar in i mejl eller här i tråden. När besökaren öppnar länken ser han bara den bifogade videon och ingenting annat. Inte ens embeddade videos visa utan har jag märkt. Detta gör Vimeo och YouTube för att det är deras syfte att tjäna pengar på varje klick som nyfikna besökare gör. Men jag är inte speciellt road av en miljard besökare och framför allt inte mina bekanta som när dom öppnar länken till mitt Blenderprojekt möts av en miljard andra som dom inte bett om. Därför frågade jag om man kan köpa en egen nedladdningsapp som skickar iväg det jag vill utan annat omkring.

Jag laddade ner en Blendfil för att få fram den här sidan som visar länken och också Bädda in. Exakt vad jag letar efter, men klickar på länken så dyker hela världens YouTubevideos upp. Bädda in visar också allt.

Tack.

  • Medlem
  • Huddinge, Stockholm
  • 2017-09-09 14:48
Ursprungligen av Waran10:

När man laddar ner i Vimeo och YouTube så går det blixtsnabbt. När jag testade Google Photo hände ingenting, därför fick jag känslan av att den inte laddar ner filmer. Men jag testar några gånger till.

Om vi går tillbaks till startinlägget så efterlyste jag en app/funktion där jag kunde ladda ner mina Blendfiler som efter nerladdningsprossesen ger mig en videofilm och en länk som jag klistrar in i mejl eller här i tråden. När besökaren öppnar länken ser han bara den bifogade videon och ingenting annat. Inte ens embeddade videos visa utan har jag märkt. Detta gör Vimeo och YouTube för att det är deras syfte att tjäna pengar på varje klick som nyfikna besökare gör. Men jag är inte speciellt road av en miljard besökare och framför allt inte mina bekanta som när dom öppnar länken till mitt Blenderprojekt möts av en miljard andra som dom inte bett om. Därför frågade jag om man kan köpa en egen nedladdningsapp som skickar iväg det jag vill utan annat omkring.

Jag laddade ner en Blendfil för att få fram den här sidan som visar länken och också Bädda in. Exakt vad jag letar efter, men klickar på länken så dyker hela världens YouTubevideos upp. Bädda in visar också allt.

Tack.

Google Photos är ju defentivit bäst om du inte vill att man ska kunna andras videor bredvid, som på Youtube och Vimeo. Det ska defentivt gå att ladda upp videor.

P.S. Vad är det för format du försöker ladda upp?

Ursprungligen av Ideaman02:

Google Photos är ju defentivit bäst om du inte vill att man ska kunna andras videor bredvid, som på Youtube och Vimeo. Det ska defentivt gå att ladda upp videor.

P.S. Vad är det för format du försöker ladda upp?

Ursprungliga frågan har blivit besvarad med alternativ för Youtube/Vimeo, Google Foto. Google Foto hanterar både foto och video som det redan skrivits om.
Ser man på inlägg #11 nu så är det iallafall förvirrande för mig vad det är som efterfrågas egentligen. För frågan "alternativ för Youtube/Vimeo" har blivit besvarad.

Men men.. Önskar TS lycka till.

Ändra

Ursäkta. Ni undrar säkert var jag tog vägen, men jag har arbetat med Google och försökt använda Google Photo.
Som vanligt fungerade inte lösenorden även de jag hade uppskrivna i anteckningsboken, men efter att ha fått nytt och verifieringskod så var jag inloggad.

Inne i Google Photo tryckt jag förmodligen på fel knapp för helt plötsligt låg hela mitt bildalbum framför mig. Jag raderade bort allt som borde bort.
Sedan laddade jag ner en blendfil som alltid är i formatet Avi. När nerladdningen var klar så syns videon i svart, men när jag klickar på den öppnar den sig med förvånansvärt bra upplösning och mycket större än både i Vimeo och YouTube.
Jag laddade ner två till blendfiler som också blev svarta men perfekta när jag klickade på playknappen. när jag går in i albumet så ligger alla bilder öppna och tre svarta videofilmer.
Det jag var intresserad av, var hur videofilmen såg ut i mejl jag skickar. Så jag skickade ett mejl till mig själv och till min stora förvåning låg filmen helt ensam utan irriterande saker runt omkring. Det var exakt vad jag var ute efter.
Men tyvärr dök hela albumet upp när jag klickade på pilen till sidan innan. Vad synd.

Jag kanske kan klura ut hur jag embeddar länken så bara den syns. Tror ni att den svarta sidan försvinner om jag ändrar filändelsen avi till mov innan jag laddar ner den.
Jag har aldrig under alla år haft problem med svarta sidor eller avi, eller mov. Både YouTube och Vimeos processorer verkar som att dom konverterar över dem till mov utan att vi behöver bry oss.

Tack keptang.

Senast redigerat 2017-09-09 17:00

YouTube olistat funkar bra...jag vet t.o.m. företag som lägger upp "känsliga"/"lite hemliga" - och/eller copyrightat - som olistat...åtminstone en kortare tid. Sannolikheten att någon obehörig skulle gissa länken - eller av slump hamna där - är så oerhört liten att det är irrelevant. Det gäller dock att inte länken sprids...så man måste lita på folk som får länken. Men enkelt och effektivt är det...slår allt annat.

Olistat

Ursprungligen av Demiurgen:

YouTube olistat funkar bra...jag vet t.o.m. företag som lägger upp "känsliga"/"lite hemliga" - och/eller copyrightat - som olistat...åtminstone en kortare tid. Sannolikheten att någon obehörig skulle gissa länken - eller av slump hamna där - är så oerhört liten att det är irrelevant. Det gäller dock att inte länken sprids...så man måste lita på folk som får länken. Men enkelt och effektivt är det...slår allt annat.

Det måste jag testa. Tack för tipset.

Kanske denna app? Delvis till dig själv och närmaste.
http://www.videosprout.com/welcome.jsp

Videoalternativ

Ursprungligen av calinou:

Kanske denna app? Delvis till dig själv och närmaste.
http://www.videosprout.com/welcome.jsp

Tack för tipset, ser intressant ut, värt att testa.

Video utan annat.

Ursprungligen av Waran10:

Tack för tipset, ser intressant ut, värt att testa.

Det verkar som att alla har samma utbud, förutom svindyra Vimeo Pro

Denna skärmdump på en nerladdad fil visar det jag inte vill att mottagaren skall se. Det är möjligt att jag vill efterredigera videon men inte mottagaren. Han skall se videon utan någonting annat.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-09-10 20:52
Ursprungligen av Waran10:

När man laddar ner i Vimeo och YouTube så går det blixtsnabbt. När jag testade Google Photo hände ingenting, därför fick jag känslan av att den inte laddar ner filmer. Men jag testar några gånger till.

Om vi går tillbaks till startinlägget så efterlyste jag en app/funktion där jag kunde ladda ner mina Blendfiler som efter nerladdningsprossesen ger mig en videofilm och en länk som jag klistrar in i mejl eller här i tråden. När besökaren öppnar länken ser han bara den bifogade videon och ingenting annat. Inte ens embeddade videos visa utan har jag märkt. Detta gör Vimeo och YouTube för att det är deras syfte att tjäna pengar på varje klick som nyfikna besökare gör. Men jag är inte speciellt road av en miljard besökare och framför allt inte mina bekanta som när dom öppnar länken till mitt Blenderprojekt möts av en miljard andra som dom inte bett om. Därför frågade jag om man kan köpa en egen nedladdningsapp som skickar iväg det jag vill utan annat omkring.

Jag laddade ner en Blendfil för att få fram den här sidan som visar länken och också Bädda in. Exakt vad jag letar efter, men klickar på länken så dyker hela världens YouTubevideos upp. Bädda in visar också allt.

Tack.

-Laddar ner? Pratar du om att spara filmen på din dator? Du vill "ladda ner mina Blendfiler", pratar du om Blender-filer eller filmer du gjort i Blender?
Nej bädda in visar din film. SEN visas andra förlag.

Detta kan du slå av:
"Inbäddningsalternativ
Visa förslag på videor när videon är slut. "

Ursprungligen av Waran10:

Ursäkta. Ni undrar säkert var jag tog vägen, men jag har arbetat med Google och försökt använda Google Photo.
Som vanligt fungerade inte lösenorden även de jag hade uppskrivna i anteckningsboken, men efter att ha fått nytt och verifieringskod så var jag inloggad.

Inne i Google Photo tryckt jag förmodligen på fel knapp för helt plötsligt låg hela mitt bildalbum framför mig. Jag raderade bort allt som borde bort.
Sedan laddade jag ner en blendfil som alltid är i formatet Avi. När nerladdningen var klar så syns videon i svart, men när jag klickar på den öppnar den sig med förvånansvärt bra upplösning och mycket större än både i Vimeo och YouTube.
Jag laddade ner två till blendfiler som också blev svarta men perfekta när jag klickade på playknappen. när jag går in i albumet så ligger alla bilder öppna och tre svarta videofilmer.
Det jag var intresserad av, var hur videofilmen såg ut i mejl jag skickar. Så jag skickade ett mejl till mig själv och till min stora förvåning låg filmen helt ensam utan irriterande saker runt omkring. Det var exakt vad jag var ute efter.
Men tyvärr dök hela albumet upp när jag klickade på pilen till sidan innan. Vad synd.

Jag kanske kan klura ut hur jag embeddar länken så bara den syns. Tror ni att den svarta sidan försvinner om jag ändrar filändelsen avi till mov innan jag laddar ner den.
Jag har aldrig under alla år haft problem med svarta sidor eller avi, eller mov. Både YouTube och Vimeos processorer verkar som att dom konverterar över dem till mov utan att vi behöver bry oss.

Tack keptang.

Nu pratar du om att maila dina filmer. Eller?

Ursprungligen av Waran10:

Det verkar som att alla har samma utbud, förutom svindyra Vimeo Pro

Denna skärmdump på en nerladdad fil visar det jag inte vill att mottagaren skall se. Det är möjligt att jag vill efterredigera videon men inte mottagaren. Han skall se videon utan någonting annat.

Och hur skall vi som ser bilden veta vad du inte vill ha med? Filmens filnamn? Spelarkontroller? Delningsknapp?

Min gissning är (efter ca 2000 ord) att du vill:

Presentera ditt alster, en film du skapat i Blender. Inget annat.
Du vill endast dela den med utvalda personer.

På detta har jag en lösning:

Du skapar en webbsida med en inbäddad filmlänk. Webbsidan kan du antingen bifoga i mail eller lägga upp på en hemsida.

Prova den här koden:

<html>
<body bgcolor="#000000">
<h1>Inte min film</h1>
<center>
<p>
<iframe src="http://www.youtube.com/embed/9tflVTx7LK8" width="1120" height="630" frameborder="0" allowfullscreen="allowfullscreen"></iframe>
</p>
</center> 
</body>
</html> 


Eller – som påpekats flera gånger ovan – så laddar man helt enkelt upp till Youtube, markerar den som "Olistad" och mejlar länken till närmast sörjande. Ingen obehörig ser filmen på ens kanal eller kan hitta filmen via en googling. Vill man inte dela filmen längre markerar man filmen som "Privat" eller raderar den.

Men det är väl bara att ta dela-knappen från Bilder-programmet...? ?

Missförstånd

Ursprungligen av johan_tanying:

Eller – som påpekats flera gånger ovan – så laddar man helt enkelt upp till Youtube, markerar den som "Olistad" och mejlar länken till närmast sörjande. Ingen obehörig ser filmen på ens kanal eller kan hitta filmen via en googling. Vill man inte dela filmen längre markerar man filmen som "Privat" eller raderar den.

Du missförstår tydligen mig. Jag har inte någonstans klagat på att "Inbäddade filmer" syns hos dom jag vill se dem. Det är att dessa filmer kommer nakna från allt annat än bara filmen och att efter filmslutet inte länken bläddrar över till startsidan med alla hundra som på YouTube.

Jag skall försöka förklara saken bättre. Om jag tar en film på katterna med min egna filmkamera som jag sedan framkallar och skickar länken i mejl till dig, då lär du bara se filmen utan reklambanners eller annat som stör. Det kan man göra i Vimeo Pro när man väljer Embedda. Jag är nog som de flesta andra som gör saker i olika perioder. Jag kan göra 100 animeringar under 4-5 månader, sedan går det kanske ett år. Att då varje år betala för Vimeo Pro bara för att få ensamma videos någon gång ibland det tyckte jag inte var värt priset. Att kalla dessa videos för "Ensamma videos" är ett mycket bra namn för dom är ensamma.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-09-11 14:16
Ursprungligen av carlsson:

Men det är väl bara att ta dela-knappen från Bilder-programmet...? ?

Man vill inte maila videofiler.
Men en delad bildström hade fungerat fint. Så länge mottagaren har en Apple produkt att beskåda materialet på.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-09-11 14:17
Ursprungligen av Waran10:

Du missförstår tydligen mig. Jag har inte någonstans klagat på att "Inbäddade filmer" syns hos dom jag vill se dem. Det är att dessa filmer kommer nakna från allt annat än bara filmen och att efter filmslutet inte länken bläddrar över till startsidan med alla hundra som på YouTube.

Jag skall försöka förklara saken bättre. Om jag tar en film på katterna med min egna filmkamera som jag sedan framkallar och skickar länken i mejl till dig, då lär du bara se filmen utan reklambanners eller annat som stör. Det kan man göra i Vimeo Pro när man väljer Embedda. Jag är nog som de flesta andra som gör saker i olika perioder. Jag kan göra 100 animeringar under 4-5 månader, sedan går det kanske ett år. Att då varje år betala för Vimeo Pro bara för att få ensamma videos någon gång ibland det tyckte jag inte var värt priset. Att kalla dessa videos för "Ensamma videos" är ett mycket bra namn för dom är ensamma.

Jag tolkar det som att du misstolkar Johan.

Ursprungligen av reboot81:

Man vill inte maila videofiler.
Men en delad bildström hade fungerat fint. Så länge mottagaren har en Apple produkt att beskåda materialet på.

Ja, det är naturligtvis en sån variant jag tänker på. Dela via Bildbiblioteket på iCloud funkar kanon.

MEN - Det går även att maila filer via Mail Drop. Funkar väldigt bra.

Det känns som att det är lite storm i ett vattenglas och att man försöker hitta ett problem som inte riktigt finns. Men jag kan ha fel.

Rundgång i tråden igen.

Ursprungligen av carlsson:

Ja, det är naturligtvis en sån variant jag tänker på. Dela via Bildbiblioteket på iCloud funkar kanon.

MEN - Det går även att maila filer via Mail Drop. Funkar väldigt bra.

Det känns som att det är lite storm i ett vattenglas och att man försöker hitta ett problem som inte riktigt finns. Men jag kan ha fel.

Det är möjligt att det stormar lite var stans, men inte i mina glas. Jag har aldrig hört talas om MailDrop, varför skulle jag det när hundratals bifogade videofilmer från mitt Vimeo Pro konto, Bifogade Blender Tutorials från YouTube och kompisars länkar från deras appendade Blenderobject bifogats i hundratals mejl utan strul och flera hundra videofilmer från Boeings och Airbus fabriker utan ett enda strul. Bildbiblioteket ägnar sig väl inte åt videofilmer. utan bara bilder med olika bildspel.
Så kom inte och säg att man inte kan använda Apples egna Mejl när man vill bifoga videolänkar till dem man vill.
Men OK berätta mer om Mail Drops så får jag se om det är vad jag letar efter.

Ursprungligen av Waran10:

Det är möjligt att det stormar lite var stans, men inte i mina glas. Jag har aldrig hört talas om MailDrop, varför skulle jag det när hundratals bifogade videofilmer från mitt Vimeo Pro konto, Bifogade Blender Tutorials från YouTube och kompisars länkar från deras appendade Blenderobject bifogats i hundratals mejl utan strul och flera hundra videofilmer från Boeings och Airbus fabriker utan ett enda strul. Bildbiblioteket ägnar sig väl inte åt videofilmer. utan bara bilder med olika bildspel.
Så kom inte och säg att man inte kan använda Apples egna Mejl när man vill bifoga videolänkar till dem man vill.
Men OK berätta mer om Mail Drops så får jag se om det är vad jag letar efter.

Du verkar sjukt irriterad. Mitt svar var det första i tråden, jag försöker bara hjälpa till. Don't kill the messenger.

Fundering: Varför frågar du inte dina kompisar hur de har gjort, där har du säkerligen väldigt bra svar...?

Under tiden kan du kolla hur man delar filmer med hjälp av Bilder-programmet på macOS:
https://support.apple.com/sv-se/HT202786

....och vad Mail Drop är:
https://macworld.idg.se/2.1038/1.593653/mejla...

Lycka till!

Efter många om och men samt nomenklaturförvirringar verkar det som att TS önskemål består i att filmklipp via länk i mejl skall visas "ensamma", dvs som en film på en i övrigt blank websida.

Ok... En vit hemsida med filmen och textbeskrivning där det enda "störande" är en lista med vad youtube anser vara relaterade filmer i högermarginalen är alltså oacceptabelt trots att tjänsten är gratis. Reklam före filmen har jag aldrig sett före olistade videoklipp, men jag kan förstås ha fel.

Nåja – ganska exakt det som efterfrågas finns i Dropbox-funktionen "Kopiera Dropbox-länk" när man högerklickar på en film i sin Dropbox. Mottagaren får typ en sån här länk: https://www.dropbox.com/s/n0a3bqxggu2melz/SVT...

Dropbox har f.ö. redan nämnts i inlägg #8 ovan.

Dont kill the messenger

Ursprungligen av carlsson:

Du verkar sjukt irriterad. Mitt svar var det första i tråden, jag försöker bara hjälpa till. Don't kill the messenger.

Fundering: Varför frågar du inte dina kompisar hur de har gjort, där har du säkerligen väldigt bra svar...?

Under tiden kan du kolla hur man delar filmer med hjälp av Bilder-programmet på macOS:
https://support.apple.com/sv-se/HT202786

....och vad Mail Drop är:
https://macworld.idg.se/2.1038/1.593653/mejla...

Lycka till!

Jag är i högsta grad idel öra och uppskattar verkligen hjälp med länkar som du skickar. Då förstår jag inte hur du samtidigt kan slänga ur dig. Varför frågar du inte dina kompisar hur de har gjort, där har du säkerligen väldigt bra svar...?

Av vilken anledning skulle jag göra det som funkat i alla år utan klagomål från dom eller mig.

I detta inlägg har du bifogat två länkar. Varför då kan man ju undra. Enligt dig går inte det.. Det spelar väl ingen roll om det är instruktioner från 99 eller färdigprossessade och komprimerade Blenderfiler genom Vimeo eller YouTube vars videolänkar går alldeles utmärkt att bifoga i mejl, flera miljoner varje dag. Så du får ursäkta mig. Lägg dina glas i en sovsäck innan dom går sönder.
Jag vill absolut ha dig som tråddeltagare men sluta upp att släng skit omkring dig. Alla vet att det inte går att bifoga råfiler i mejl, det är det heller ingen som påstått. Man måste gå igen en processor (Mycket bra namn) Man stoppar in en råfil i ena ändan som efter några minuter kommer ut som färdig Videofilm med länk och allt.

Min fråga blir således för 511 gången. Jag vill köpa en egen (Prossessor) som gör om mina råfiler till videofilmer med egen länk. När mottagaren öppnar min bifogade länk i inkommet mejl så dyker bara videofilmen upp med bästa resolution och kvalitet. Ingenting annat och den text jag skrivit in i mejlet. Är de så svårt att fatta. Det är en miljard människor varje dag som gör detta och ni har aldrig hört talas om det. Hjälp jag tror jag drunknar.

Vimeo Pro skryter med att deras processor minsann förbättrar kvalitet på råfiler under tiden den processar, ifall den gjorts med fel instruktioner. Hittills har mina inställningar i Blender vunnit över Vimeos. Självklart är det mitt jobb som skall synas i filmerna.
För mig är allt detta självklara saker 2017.

Bevaka tråden