Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fabriksåterställning dator.Kan inte skriva dokument.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Köpt en beg.Mac book Air och häromdagen kunde jag inte öppna den, då mitt lösenord inte kunde skrivas in.
Jag gick i väg och fick den fabriksåterställd.

Nu kan jag inte skriva dokument och inte heller komma in på vissa internetsidor.
Krävs det ngn form av installation eller uppgradering?
Ska man köpa skrivprogram i app store?
Hoppas någon vill hjälpa mej...

Är det tangentbordet som inte fungerar? Har lite svårt att förstå vad du menar. Utveckla gärna.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Är det tangentbordet som inte fungerar? Har lite svårt att förstå vad du menar. Utveckla gärna.

Tangentbordet fungerar.
Vi har Mac OS Sierra sen tidigare, men nu får vi inte i gång det.
"Kontolösenord krävs"

Nyare uppdatering står då vi vill installera Word.

När vi går in på AppStore för att ladda ner Pages så står det att vi behöver OSX version 10,12

När vi ska öppna vissa safarisidor så öppnas den inte då det inte är en "säker förbindelse"
Många problem,hoppas du kan hjälpa mej.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-09-03 11:57

Mitt förslag är att @Lenna71 går tillbaka till affären eller motsvarande som gjorde återställningen och ber dom förklara hur datorn fungerar efter återställningen. Jag får intrycket att @Lenna71 har andra förväntningar på hur datorn fungerar efter återställningen än vad som datorn erbjuder.

Inväntar lite fler svar här,först.
Tack ändå för förslaget.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-09-03 12:55
Ursprungligen av Lenna71:

När vi går in på AppStore för att ladda ner Pages så står det att vi behöver OSX version 10,12

https://www.cultofmac.com/306118/download-app...

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-09-03 13:45
Ursprungligen av Lenna71:

Tangentbordet fungerar.
Vi har Mac OS Sierra sen tidigare, men nu får vi inte i gång det.
"Kontolösenord krävs"

Nyare uppdatering står då vi vill installera Word.

När vi går in på AppStore för att ladda ner Pages så står det att vi behöver OSX version 10,12

När vi ska öppna vissa safarisidor så öppnas den inte då det inte är en "säker förbindelse"
Många problem,hoppas du kan hjälpa mej.

Låter inte som att du har Sierra på den där datorn, det du berättar låter som en äldre version av OS X.
Kontrollera under Äpplet > Om min Mac vilken version du har och berätta till oss.

1
Bevaka tråden