Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Thunderbolt Display+ MBP 2017??

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Köping
  • 2017-09-02 12:11

Hej! Har precis beställt en MacBook Pro 2017 med Touchbar och tänkte försöka få tag på en Apple display för det är ju så mysigt att allt går på samma märke : ). Är ju dock medveten om att köper jag en skärm som stödjer USB C så får jag fler fördelar.

Men nu till min fråga: Hur kopplar jag via USB C på MBPn för att kunna dra nytta av så mycket som möjligt på en Apple Thunderbolt display?? Vet inte ens vilken version på Thunderbolt som displayen har. Tacksam för tips o synpunkter!

Ursprungligen av Beagles:

Vet inte ens vilken version på Thunderbolt som displayen har. Tacksam för tips o synpunkter!

Den har Thunderbolt 1.

Om jag var du hade jag väntat på nästa Apple-skärm, fast nackdelen är att den kommer tidigast 2018. Men den som väntar på nåt gott...

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2017-09-02 13:53
Ursprungligen av Beagles:

Men nu till min fråga: Hur kopplar jag via USB C på MBPn för att kunna dra nytta av så mycket som möjligt på en Apple Thunderbolt display?? Vet inte ens vilken version på Thunderbolt som displayen har. Tacksam för tips o synpunkter!

Jag försökte koppla in en Apple Cinema Display till en Touchbar MBP åt en av mina användare häromdagen med en sån här: https://www.apple.com/se/shop/product/MMEL2ZM...

Det blev bild på skärmen, men inga av portarna i skärmen gick att använda

Tidigare hade hon en "mid 2015" 15" MBP Retina, dvs med on-board Thunderbolt 2, med kablaget från monitorn fick hon då tillgång till nätverksuttaget och samtliga usb portar på monitorn, men icke med USB-C - TB2 adaptern, då blev det endast bild...

Ursprungligen av jbygden:

Det blev bild på skärmen, men inga av portarna i skärmen gick att använda

Konstigt. Mig veterligen ska det gå.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2017-09-02 13:59
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Konstigt. Mig veterligen ska det gå.

Jag kan testa lite mera i veckan, men vi fick inget att fungera igår...

1
Bevaka tråden