Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ditt senaste inköp (med bilder)

Tråden skapades och har fått 1547 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2017-08-17 05:36
Ursprungligen av _empty:

Vart kör du ut värmen?

Ett hål bakom aggregatet genom våran fasad.

Kan inte vara Sverige.

Ett hål bakom aggregatet genom våran fasad.
Jodå. Sverige är det minsann.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-08-17 10:19
Ursprungligen av The Cat:

Jodå. Sverige är det minsann.

Var i sverige har man problem med värme det här året?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-08-17 10:33
Ursprungligen av Json_81:

Var i sverige har man problem med värme det här året?

Jag hade definitivt inte tackar nej till en sådan i vårt sovrum. Alltid över 24 grader här, bedrövligt varmt.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-08-17 11:14
Ursprungligen av zinned:

Jag hade definitivt inte tackar nej till en sådan i vårt sovrum. Alltid över 24 grader här, bedrövligt varmt.

Var och hur bor du?
Jag har kunnat ha under 20 grader nästan hela sommaren på nätterna.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-08-17 15:13

Passade på. ?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-08-23 15:20

Köpte ju airpods för ett tag sen så funderar på om jag ska försöka sälja BeatsX eller ha kvar som reserv.

Senaste inköpet.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2017-08-28 12:53

Beställde födelsedagspresent till frugan idag.

Jag har inte postat här inne på ett tag. Tro dock inte jag har legat på latsidan på köp. Tar mina 3 senaste köp:

ASUS DVD-brännare:

Japp, är bra att ha ibland. Rippar mycket CD-skivor och en och annan DVD-film.

Mediafjärr till en Kodibox:

Några WD-diskar går också åt:

Senast redigerat 2017-08-28 21:01
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2017-08-28 20:49
Ursprungligen av SweSG:

Några WD-diskar går också åt:

Varför inte maska bort streckkoden med serienummret, resten är ointressant information.

Ursprungligen av Mija:

Varför inte maska bort streckkoden med serienummret, resten är ointressant information.

Jadu, tog det jag tyckte var viktigt

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2017-08-28 20:56
Ursprungligen av SweSG:

Jadu, tog det jag tyckte var viktigt

Som typ övre vänstra koden som går till produktsidan med specar på WDC hemsida? Ja det vore ju hemskt om någon tittar på den och blir köpsugen

Ursprungligen av Mija:

Som typ övre vänstra koden som går till produktsidan med specar på WDC hemsida? Ja det vore ju hemskt om någon tittar på den och blir köpsugen

Jag har faktiskt ingen aning vad den gör. Maska dock bort lite mera. Snart ser man inte att det är en disk

  • Medlem
  • Finspång
  • 2017-08-28 21:23

Mycket paket från Kina som ramlar in nu men mest småkrafs. Här är dock dom nya styrkorten till mina 3D skrivare som kom idag:

Lite kablar, kontakter, presstång och kabelskalare

Nya skärmen, AOC U3277PWQU 32" 4K VA, som kom i fredags

Och i morgon ser det ut att komma ännu mer prytzlar:D

  • Medlem
  • Finspång
  • 2017-08-29 23:25

Uppdatering med det som ramla in idag och lite som har köpts tidigare men inte kommit med här. Även om detta kanske skulle passa bättre i Swecs motsvarande tråd så är mycket mysigare här

Råkade ramla över detta på blocket till kan-inte-låta-bli-pris

En sak ledde till en annan...

Fractal Define C för att husera delarna

Cryorig H7 för att kyla processorn

Och några Corsair Magnetic Levitation fläktar för att... det är häftigt med maglev.

Saknar bara nätagget som tydligen dellevererades och kommer i morgon så det får väl bli en uppdatering då också

@wurpan, vad ska du använda den till, något specifik ändamål?

  • Medlem
  • Finspång
  • 2017-08-30 00:00
Ursprungligen av keptang:

@wurpan, vad ska du använda den till, något specifik ändamål?

I grunden är det väl för att peta runt med 3D-modeller i Fusion 360 och lite sånt. Blev lite för jobbigt för min 15" 2014 MBPR med bara intelgrafikkort. Köpte ett GTX 1050 TI och peta in i min Dell T20 server och använde den till att börja med men eftersom jag har en lång historia av att bygga mina datorer så gjorde det lite ont i ögat med en Dell på skrivbordet

Ursprungligen av wurpan:

I grunden är det väl för att peta runt med 3D-modeller i Fusion 360 och lite sånt. Blev lite för jobbigt för min 15" 2014 MBPR med bara intelgrafikkort. Köpte ett GTX 1050 TI och peta in i min Dell T20 server och använde den till att börja med men eftersom jag har en lång historia av att bygga mina datorer så gjorde det lite ont i ögat med en Dell på skrivbordet

Trevligt chassi, har likadant i mitt Ryzen-bygge.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2017-08-30 00:18
Ursprungligen av keptang:

Trevligt chassi, har likadant i mitt Ryzen-bygge.

Japp, hade Define C Mini till julbygget förra året. Mycket trevligt. Lagom stor för att husera det som behövs och ljuddämpad. Stadigt byggd och inte massa blingbling.

Lutade åt ett Ryzen-bygge men när delarna ovan ramla ut på blocket kunde jag inte låta bli. Möjligen att det blir en Ryzen-uppgradering i framtiden istället.

Ursprungligen av wurpan:

Mycket paket från Kina som ramlar in nu men mest småkrafs.
[...]
Och i morgon ser det ut att komma ännu mer prytzlar:D

Jaså, det är du!?

  • Medlem
  • Finspång
  • 2017-08-30 12:03
Ursprungligen av johan_tanying:

Jaså, det är du!?

Haha ja jag får nog ta på mig en del av ansvaret för det där

Har 24 ordrar på ingång från senaste batchen. Runt hälften har väl kommit fram nu i alla fall. Batchen innan var väl ca 15st ordrar inkl. tre 3D-skrivare

Många ordrar blir det men många är ju bara typ ett eller två kretskort, några kullager osv. Blir ju lite skevt med aliexpress o alla dom där när nästan varje pryl du har i kundvagnen kommer från olika leverantörer och där med levereras i varsitt paket.

Ursprungligen av wurpan:

Blir ju lite skevt med aliexpress o alla dom där när nästan varje pryl du har i kundvagnen kommer från olika leverantörer och där med levereras i varsitt paket.

Det är tyvärr inte unikt för Aliexpress eller Ebay eller andra siter där man köper ur en kundvagn med flera leverantörer....
Amazon är precis lika "kassa" eftersom även om det är "fulfilled by Amazon" kan de komma från olika lager, eller på olika dagar, när man helst hade sett att allt kommit på en gång... Speciellt när det kommer med bud.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2017-08-30 15:09
Ursprungligen av suddgummi:

Det är tyvärr inte unikt för Aliexpress eller Ebay eller andra siter där man köper ur en kundvagn med flera leverantörer....
Amazon är precis lika "kassa" eftersom även om det är "fulfilled by Amazon" kan de komma från olika lager, eller på olika dagar, när man helst hade sett att allt kommit på en gång... Speciellt när det kommer med bud.

Exakt, tycker dom borde kunna sköta logistiken centralt också och samla in paketen från alla underleverantörer och sen skicka en försändelse.

CDON har ju börjar med samma skit nu också. Pratades om det för ett tag sen men nu märkte jag det när jag sökte efter sata-kablar där... var ett par stycken som kom upp, alla med olika priser och leverantörer. I grund och botten såg alla ut att vara Deltacos standardkablar.

Även det jag beställde av cdon.com levererades i två leveranser från två olika platser.....

Nu brukar jag dock aldig beställ av cdon av andra anledningar men dom hade erbjudanden som inte gick att motstå :>

  • Medlem
  • Finspång
  • 2017-08-30 23:43

Fyller väl på då...

Sista leveransen till datorbygget, Corsair RM750x White, lite sata-kablar och snickers... white edition

Lite fler bilder på nätagget bara för att det är så förbaskat fint

Dagens leverans av 3D-skrivarprylar från Kina, bomullsisolering till hotend, vit GT2 rem, lite pulleys och termistorer.

Bonusbild på Tezla som testar kartongen från webhallen

Inte bara jag som gillar den strida strömmen av paket

  • Medlem
  • Finspång
  • 2017-09-01 23:02

Nödstopp, ett sortiment av skruvkontakter, Display för mätning av ström, volt och effekt samt ett par flaskor med nålmunstycken.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2017-09-02 09:42

Igår hände det, äntligen kom paketet från Apple, kände mig som ett barn på julafton.
Blev en Space Grey 12,9'' 512GB Wi-fi+4G.
Beställde även en 29W USB-C laddare samt 2 meters USB-C -> Lightning kabel som inte är med på bild.
Något som jag saknar är skydd för baksidan utav iPaden, finns ju inte att beställa längre hos Apple, förmodligen har man slutat tillverka SmartCase?
Har lagt en beställning hos NetOnNet på 12,9 1G silicon case, dessa verkar inte Apple tillverka heller längre, men den ska passa 2G iPad förutom att kamerablixten och mikrofonen blir skymda, men det gör inget..
Kravet från sambon var att hon skulle få ett par schyssta trådlösa hörlurar för att jag skulle få köpa iPaden, tänkte nyttja Apples Back To Shool kampanj, men efter strul med detta så gav jag upp och köpte allt till ordinarie pris, lite synd för man hade kunnat spara en slant!

Nu ser vi fram emot 12 sep, iPhone 8 samt ATV 4K ??

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-09-12 19:20

Zoom H5 + H5 accessory pack. Tog 21h att få paketet från Fotokungen till lokala Ica.
Nu ska det bli bättre ljud på filmer, även de gjorda med iPhone. Dessutom ska dottern bli nästa Marie Fredriksson.

(Sorry för bakgrunden, men nu har eventet börjat!)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2017-12-03 09:59

Julafton kom tidigt i år med ny lins till kameran. Pentax DFA 150-450mm.

Har inte fått den än, kan tydligen hämta den idag, men jag köpte den på mellandagsrean för 1990(isf 2790)

Panasonic TZ70

Senast redigerat 2018-01-05 11:59
Ursprungligen av wurpan:

Då var semestern räddad! Ingen risk att man sitter sysslolös i alla fall!

3D Skrivare #1 - Creality CR-10
http://www.hemler.se/public/99mac/creality_cr10.jpg

3D Skrivare #2 - TEVO Tarantula
http://www.hemler.se/public/99mac/tevo_tarantula.jpg

Panasonic G80
http://www.hemler.se/public/99mac/panasonic_g80.jpg

Metabo TS254 bordssåg
http://www.hemler.se/public/99mac/metabo_ts254.jpg

Härligt! Får man fråga vad du ska med skrivaren till?

Bevaka tråden