Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med installation av OS X på ny hårddisk

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har bytt ut hårddisk och ram-minne.. så när jag startar upp den såkommer den till läget var jag ska välja nätverk. Då när jag ska göra något där så hoppar bilden och det står:
Apple.com/support
-1005F

Någon som varit med om detta? Testat några gånger nu och det händer samma varje gång..

Senast redigerat 2017-08-24 14:57

Hur kopplar du upp dig mot internet? Prova med en annan internetuppkoppling.
Använder du WiFi, se till att du använder WPA2-kryptering, eller prova via kabel om möjligt.

edit: https://discussions.apple.com/thread/4382185

Ursprungligen av keptang:

Hur kopplar du upp dig mot internet? Prova med en annan internetuppkoppling.
Använder du WiFi, se till att du använder WPA2-kryptering, eller prova via kabel om möjligt.

edit: https://discussions.apple.com/thread/4382185

Tack! Körde via kabeln och kom förbi det felet.
Men då uppstår ett nytt problem..
den vill inte ladda längre i installationen än halvvägs. Har suttit fast på "halvvägs" sen igår kväll

Kommer dit man väljer nätverk, skriver in lösenord och den laddar ner nätverksfiler. Nästa skräm efter det ska vara "Språkinställningar". Istället för det kommer det en till stapel son börjar ladda och den stannar på halvvägs

Har nu lyckats installera OS X på hårddisken. Upptäck vad felet är! Testade ha i orginalminne och då funkade det.
Så nu efter installationen så bytte jag tillbaka till de nya ram-minne. Och då kommer samma fel, den vill inte boota. Utan fastar halvvägs.

Är det fel minnen som min mbp inte stödjer eller är det något man kan ställa in?

Du får byta till andra minnen. Vad har du nu?

Ursprungligen av keptang:

Du får byta till andra minnen. Vad har du nu?

Gogglade runt och kollade även på deras hemsidan vilka jag skulle ha..

Köpte 2x Crucial 4gb

Och originalen är Samsung

Ursprungligen av Curtanton:

...Är det fel minnen som min mbp inte stödjer...

Vilken MBP-modell handlar det om?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vilken MBP-modell handlar det om?

Har en MBP mid2010

Crucial-minnet är DDR3L ("L"=low voltage). Jag tror inte att det funkar i den datorn. Du ska nog satsa på DDR3.

(Och sen är det 1333 MHz. Du ska egentligen ha 1066 MHz. Men detta bör inte vara något problem. När det gäller hastigheten så ska det vara bakåtkompatibelt.)

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Crucial-minnet är DDR3L ("L"=low voltage). Jag tror inte att det funkar i den datorn. Du ska nog satsa på DDR3.

(Och sen är det 1333 MHz. Du ska egentligen ha 1066 MHz. Men detta bör inte vara något problem. När det gäller hastigheten så ska det vara bakåtkompatibelt.)

Okej! Då hänger jag med. Tack för hjälpen.

Här är exakt det jag beställde och så vitt jag kan se står det inget om att det är ddr3l..
http://cdon.se/hemelektronik/crucial-so-dimm-...

Otur kan man ha ibland

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Crucial-minnet är DDR3L ("L"=low voltage). Jag tror inte att det funkar i den datorn. Du ska nog satsa på DDR3.

Jag är ganska säker på att DDR3L (1.35V) per standard även måste kunna fungera med 1.5V; så just det borde inte vara problemet.

Ok, då vet vi det. Det var bara en teori.

Men då är det kanske helt enkelt något fel på de nya minnena.

1
Bevaka tråden