Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätverket la ner vid uppdatering.....

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

.... nu har uppdateringen stannat på 20%. Kan jag tvångsomstarta och börja om eller avbryta uppdateringen? Alla andra enheter har hoppat i gång men inte Macen.....

Uppdatering av vadå?

Inte säker men inte MacOS i alla fall

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Uppdatering av vadå?

Fick nätverkskonflikt och det verkar som nån uppdatering låg och väntade på omstart. Har inte använt datorn på 5-6 v pga semester. Jag har fått i gång båda Windows-datorer och iPad, iPhone men macen vägrar...

Senast redigerat 2017-08-09 20:53
Ursprungligen av Hoppet3:

...inte MacOS i alla fall...

Är du säker på det? Om det är en uppdatering som kräver omstart, så lär det vara något i operativsystemet.

Ursprungligen av Hoppet3:

...inte använt datorn på 5-6 v...

Det har släppts stora systemuppdateringar för Yosemite, El Capitan och Sierra för ungefär tre veckor sedan.

Vilken version har du?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Är du säker på det? Om det är en uppdatering som kräver omstart, så lär det vara något i operativsystemet.

Det har släppts stora systemuppdateringar för Yosemite, El Capitan och Sierra för ungefär tre veckor sedan.

Vilken version har du?

Jag uppdaterar så fort det finns nåt nytt, börjar fundera om det inte var nån Onedrive-uppdatering som jag klickade bort när jag betalade räkningar, ja det var jag ju hemma och fixade i slutet på månaden

Onedrive kräver inte omstart.

Löst problemet på annat forum

Ursprungligen av Hoppet3:

Fick nätverkskonflikt och det verkar som nån uppdatering låg och väntade på omstart. Har inte använt datorn på 5-6 v pga semester. Jag har fått i gång båda Windows-datorer och iPad, iPhone men macen vägrar...

Nu är den igång ?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-08-10 17:45
Ursprungligen av Hoppet3:

Nu är den igång ?

Länka gärna så att fler kan dra nytta av hjälpen du fick.

Ursprungligen av Hoppet3:

Nu är den igång ?

då kan du förklara vad du gjorde så om någon annan med liknande problem hittar tråden också har något att testa.

......

Ursprungligen av Borttaget:

då kan du förklara vad du gjorde så om någon annan med liknande problem hittar tråden också har något att testa.

Tvångsomstart samtidigt som jag höll shift nere och sedan starta om utan att logga on. hittade jag på ett forum och det funkade. Verkade inte så först men efter 30-60 sekunder började den ladda om och var igång på ett par minuter. Har inte hunnit kolla om jag måste uppdatera den för jag fick besök av barnbarnet (3 v) ?

Senast redigerat 2018-07-23 15:51
1
Bevaka tråden