Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få över information från iOrdning till ordbehandlare

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2017-08-09 10:47

Jag har ett AB och kör med Iordning bokföringsprogram
Varje år skall ju Bolagsverket ha Årsredovisning.
Jag sänder dem Resultat, Balansräkning mm som jag drar ut ur bokföringen direkt.
Men det godkänner inte Bolagsverket. Bl. a. får inte kontonummer vara med.
Fick tips från Iordning att jag skall föra över aktuell sida till en ordbehandlare och där ta bort kontonumren.
Har använt Textredigerare, Liber/vanilla och även prövat med Pages, men får det inte att funka som avsett.
Hur gör man?

Vad är det du inte får att fungera? Kopiera/klistra in?

  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2017-08-09 10:53
Ursprungligen av keptang:

Vad är det du inte får att fungera? Kopiera/klistra in?

Jag kan klistra in texten, men det blir en bild som inte kan ändras.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-08-09 13:05

Jag gjorde samma misstag förra året. Inte lätt när iOrdning har missvisande namn på funktionerna.

Det är mer än kontonummer som måste bort. Resultat- och balansrapporterna är för detaljerade/uppdelade. Det jag gjorde i slutändan var att göra nya balans- och resultaträkningar från början i Excel. Jag utgick från siffrorna i iOrdning, men skrev in allt manuellt i dokumentet.

Bildgoogla på "resultaträkning aktiebolag" för inspiration. Även Bolagsverket har information om vad som ska ingå, även om det är lite knepigt att bena ut allt.

  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2017-08-09 15:23
Ursprungligen av Vassius:

Jag gjorde samma misstag förra året. Inte lätt när iOrdning har missvisande namn på funktionerna.

Det är mer än kontonummer som måste bort. Resultat- och balansrapporterna är för detaljerade/uppdelade. Det jag gjorde i slutändan var att göra nya balans- och resultaträkningar från början i Excel. Jag utgick från siffrorna i iOrdning, men skrev in allt manuellt i dokumentet.

Bildgoogla på "resultaträkning aktiebolag" för inspiration. Även Bolagsverket har information om vad som ska ingå, även om det är lite knepigt att bena ut allt.

Jag är rätt okunnig när det gäller Exel. Har fö. int programmet i min dator.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-08-09 19:21
Ursprungligen av torin:

Jag är rätt okunnig när det gäller Exel. Har fö. int programmet i min dator.

Docs.google.com är gratis och duger.

  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2017-08-09 21:54
Ursprungligen av reboot81:

Docs.google.com är gratis och duger.

Öppnade ett pdf-dokument, men inte fan kunde jag klipp UR NÅGOT, Mo ändra i dokumentet

Ursprungligen av torin:

Öppnade ett pdf-dokument, men inte fan kunde jag klipp UR NÅGOT, Mo ändra i dokumentet

Öppna det i en bildredigerare eller testa med: https://www.google.se/search?q=edit+a+pdf+fil...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-08-09 22:54
Ursprungligen av torin:

Öppnade ett pdf-dokument, men inte fan kunde jag klipp UR NÅGOT, Mo ändra i dokumentet

Jag gav dig ett förslag på gratis tjänst för att skapa kalkylblad då du inte hade Excel. Hur kom PDF in i diskussionen "hur ge skatteverket vad de behöver men inte mer" ?

1
Bevaka tråden