Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur stänger man alla fönster i Ipad pro

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag lyckas bara med att oppna en massa fönster. Att välja multitasking och klicka på varenda kryss man ser är jobbigt. Det påstås att private browsing stänger alla fönster men bara tillfälligt...
/Maria

Jag antar att du menar alla flikar i safari men det är lite osäkert utifrån din beskrivning
Ett långt tryck på fliksymbolen uppe till höger i safari ger ett menyval där du kan välja att stänga alla flikar (jag är upp i 141:)
Om du menar att stänga ner alla appar så är det ingenting man behöver göra. Låt dem bara vara.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-08-06 19:55

Max flikar i Safari är 500 om jag inte minns fel. Så när du når 490-nånting så bör det bli dags att stänga en flik eller två.

Ps. Multitasking är när man kör /använder flera appar samtidigt. I Safari har man flikar (tabs).

Ps2. När du går in i Privat så är det som att du går in i en annan instans av Safari, en som inte kommer ihåg dig. Men när du sedan hoppar tillbaka till icke privat så är allt kvar där du var tidigare.

Längst upp till höger på Safari, håll in fingret(två fyrkanter)

Ursprungligen av reboot81:

Max flikar i Safari är 500 om jag inte minns fel. Så när du når 490-nånting så bör det bli dags att stänga en flik eller två.

Det var en sådan begränsning med iOS 9 vet jag. Har för mig att antalet blev obegränsat med iOS 10. Men det kanske bara var 500 man kunde ha uppe – men 500 är ju i stort sett obegränsat

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag antar att du menar alla flikar i safari men det är lite osäkert utifrån din beskrivning
Ett långt tryck på fliksymbolen uppe till höger i safari ger ett menyval där du kan välja att stänga alla flikar (jag är upp i 141:)
Om du menar att stänga ner alla appar så är det ingenting man behöver göra. Låt dem bara vara.

Jag menar alla flikar i Safari.
/Maria

Ursprungligen av _empty:

Längst upp till höger på Safari, håll in fingret(två fyrkanter)

Jag ska testa det. Just nu använder jag min dator. Plattan ät för bökig att skriva mycket med... men det kan bero på att jag inte har hittat nån app som ger förslag på ord när jag skriver som min androidplatta gör.
/Maria

Ursprungligen av Anna Maria:

Jag ska testa det. Just nu använder jag min dator. Plattan ät för bökig att skriva mycket med... men det kan bero på att jag inte har hittat nån app som ger förslag på ord när jag skriver som min androidplatta gör.
/Maria

Det beror ju på vad du menar med förslag — autokorrigeringen ger ett förslag men inte på samma sätt som alternativen som finns för engelska

Dags att börja jobba. Jag är lite uttråkad nu. .:)

Ps: nya skärmdumparna i ios11 är bra, speciellt tillsammans med en Apple Pencil

Ursprungligen av BlackSmp:

Det beror ju på vad du menar med förslag — autokorrigeringen ger ett förslag men inte på samma sätt som alternativen som finns för engelska

Dags att börja jobba. Jag är lite uttråkad nu. .:)

Ps: nya skärmdumparna i ios11 är bra, speciellt tillsammans med en Apple Pencil

Vad jag saknar det är att plattan kommer ihåg ord som jag har skrivit och ger förslag. Om jag t.e.x. skriver Jag har en då kan jag på min androidplatta få upp ord som t.e.x. dator surfplatta och surfpenna om jag har skrivit meningar med dessa ord. Ord som är felstavade rättar den också precis som du visade exempel på.

/Maria

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag antar att du menar alla flikar i safari men det är lite osäkert utifrån din beskrivning
Ett långt tryck på fliksymbolen uppe till höger i safari ger ett menyval där du kan välja att stänga alla flikar (jag är upp i 141:)
Om du menar att stänga ner alla appar så är det ingenting man behöver göra. Låt dem bara vara.

Jag hade bara 14 flikar denna gång...

/Maria

1
Bevaka tråden