Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Migrera från iMac 2008 3tb hd till iMac 2017 512 gb ssd.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2017-08-05 16:04

Hur skulle ni gå till väga? Bilder och musik vill jag skall hamna på en extern hd, dessutom har jag program som Adobe CS3 på den gamla datorn och det är ju inte stor idé att flytta de programmen...

Tacksam för hjälp
Thomas Morkvist

Senast redigerat 2017-08-05 19:48

Det borde gå ganska enkelt. Detta är de steg jag kan tänka mig.

  • Städa den gamla iMacen. Ta till exempel bort CS3 om du inte vill ha det kvar.

  • Koppla ihop datorerna på lämpligt sätt. Ethernet borde funka bäst.

  • Använd Migration Assistant från den nya iMacen (bocka ur bilder och musik).

  • Flytta till slut över bilder och musik manuellt till den nya datorns externa hårddisk.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2017-08-06 14:50
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Det borde gå ganska enkelt. Detta är de steg jag kan tänka mig.

  • Städa den gamla iMacen. Ta till exempel bort CS3 om du inte vill ha det kvar.

  • Koppla ihop datorerna på lämpligt sätt. Ethernet borde funka bäst.

  • Använd Migration Assistant från den nya iMacen (bocka ur bilder och musik).

  • Flytta till slut över bilder och musik manuellt till den nya datorns externa hårddisk.

Låter bra, hur får jag datorn att fatta att alla nya bilder och musik skall till den externa disken?

Ursprungligen av ntg:

...datorn att fatta att alla nya bilder och musik skall till den externa disken?

Svårt att ge ett konkret svar på det. Det beror ju på hur du hanterar dina bilder och musik.

Om du använder apparna Bilder och iTunes så lägger du deras bibliotek på den externa disken. Se här:
https://www.google.se/search?q=itunes+library...
https://www.google.se/search?q=photos+library...

Om du använder andra appar, och andra sätt att hantera bilder och musik, så blir svaret förmodligen annorlunda.

Senast redigerat 2017-08-06 23:52
1
Bevaka tråden