Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ny mac mini?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur ser ryktena ut om ny mac mini? Tror vi på en release i september?

Behöver köpa mig en ny mac mini (har 2012 års modell i dagsläget men behöver ytterligare en).
2014 års modell är ingen uppgradering. Så hoppas på att det ska komma en ny modell med bättre specs än vad 2012'an har.

Men har heller inte tid att vänta tills någon gång i nästa år.

Så vad tycker ni? Kommer oavsett att vänta tills åtminstone september då det är vad jag hört att det kan komma ny mac mini. Men tror ni det kan vara värt att vänta någon månad till?

I värsta fall får jag vända mig till blocket och köpa en 2012 års modell.

Ursprungligen av mjewl:

Hur ser ryktena ut om ny mac mini? Tror vi på en release i september?

Behöver köpa mig en ny mac mini (har 2012 års modell i dagsläget men behöver ytterligare en).
2014 års modell är ingen uppgradering. Så hoppas på att det ska komma en ny modell med bättre specs än vad 2012'an har.

Men har heller inte tid att vänta tills någon gång i nästa år.

Så vad tycker ni? Kommer oavsett att vänta tills åtminstone september då det är vad jag hört att det kan komma ny mac mini. Men tror ni det kan vara värt att vänta någon månad till?

I värsta fall får jag vända mig till blocket och köpa en 2012 års modell.

https://buyersguide.macrumors.com/#Mac_Mini

Standardregeln är: Om du behöver prylen så köper du prylen.

Om du inte bara känner dig snål/ekonomisk, utan faktiskt saknar pengar, då blir det en väldigt personlig fråga för just dig själv att svara på huruvida du borde vänta för att min-maxa värdet av en ny dator; så… Utöver den utmärkta Buyer's Guide så kan egentligen ingen hjälpa dig med särskilt bra råd. :/

MEN… värt att titta på när du väljer en mindre uppdaterad version av Macfamiljen är den grundläggande arkitekturen och huruvida den närmar sig EOL. Det vill säga ungefär hur många år till som du kan förvänta dig att nya versioner av MacOS kommer fungera på den.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-08-02 12:22

Skulle gissa på att om det blir någon uppdatering kommer den ihop med iMac Pro i slutet av året eller Mac Pro nästa år.

Har du behov så försök hitta en 2012 (antar att det är i7-modellen du pratar om), intels nya processorer är inte våldsamt mycket snabbare ändå.

Ursprungligen av mjewl:

2014 års modell är ingen uppgradering.

Och du tror att en eventuell 2017 blir en uppgradering?

Ursprungligen av svanstrom:

https://buyersguide.macrumors.com/#Mac_Mini

Standardregeln är: Om du behöver prylen så köper du prylen.

Om du inte bara känner dig snål/ekonomisk, utan faktiskt saknar pengar, då blir det en väldigt personlig fråga för just dig själv att svara på huruvida du borde vänta för att min-maxa värdet av en ny dator; så… Utöver den utmärkta Buyer's Guide så kan egentligen ingen hjälpa dig med särskilt bra råd. :/

MEN… värt att titta på när du väljer en mindre uppdaterad version av Macfamiljen är den grundläggande arkitekturen och huruvida den närmar sig EOL. Det vill säga ungefär hur många år till som du kan förvänta dig att nya versioner av MacOS kommer fungera på den.

Behöver prylen, men inte så akut. Men gärna innan årets slut. Pengar är inte problemet. Hade hoppats på en ny mac mini för att slippa köpa 2012 års modell, eftersom 2014 inte är aktuell.

Ursprungligen av Json_81:

Skulle gissa på att om det blir någon uppdatering kommer den ihop med iMac Pro i slutet av året eller Mac Pro nästa år.

Har du behov så försök hitta en 2012 (antar att det är i7-modellen du pratar om), intels nya processorer är inte våldsamt mycket snabbare ändå.

Var kan man köpa 2012 års modell med i7? Letat på blocket men där finns det i princip bara i5. De med i7 har mer än ofta lagt sig på en fantasinivå med priset. Är ute efter en med så hög passmark som möjligt, detta för att köra Plex med ett gäng transcodes. Så inte mindre än ~8000 som mac min 2012 års modell har. Därför jag hoppas på en ny mac mini, som förhoppningsvis är en uppgradering denna gång.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Och du tror att en eventuell 2017 blir en uppgradering?

Ja det får man väl ändå hoppas. Tycker mig uppfatta en hint av negativitet i ditt uttalande. Tror du inte det blir så?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-08-02 21:43
Ursprungligen av mjewl:

Behöver prylen, men inte så akut. Men gärna innan årets slut. Pengar är inte problemet. Hade hoppats på en ny mac mini för att slippa köpa 2012 års modell, eftersom 2014 inte är aktuell.

Var kan man köpa 2012 års modell med i7? Letat på blocket men där finns det i princip bara i5. De med i7 har mer än ofta lagt sig på en fantasinivå med priset. Är ute efter en med så hög passmark som möjligt, detta för att köra Plex med ett gäng transcodes. Så inte mindre än ~8000 som mac min 2012 års modell har. Därför jag hoppas på en ny mac mini, som förhoppningsvis är en uppgradering denna gång.

Ja det får man väl ändå hoppas. Tycker mig uppfatta en hint av negativitet i ditt uttalande. Tror du inte det blir så?

Det är nog leta blocket/tradera/osv som gäller och hoppas på tur.
De som köpt i7'orna har nog koll på att det fortfarande är den snabbaste minin och håller hårt i dem eller begär fantasinivåer som du säger.

Annars kanske en NUC vore något om det är för plex?

Ursprungligen av Json_81:

Det är nog leta blocket/tradera/osv som gäller och hoppas på tur.
De som köpt i7'orna har nog koll på att det fortfarande är den snabbaste minin och håller hårt i dem eller begär fantasinivåer som du säger.

Annars kanske en NUC vore något om det är för plex?

Ja en nuc kanske skulle funka. Inte tänkt på den. Är väl för insnöad på Mac.

Hur är nucen? Så nöjd med Mac mini som bara rullar på utan problem. Men det är väl mycket tack vare operativsystemet också..

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-08-02 22:58
Ursprungligen av mjewl:

Ja en nuc kanske skulle funka. Inte tänkt på den. Är väl för insnöad på Mac.

Hur är nucen? Så nöjd med Mac mini som bara rullar på utan problem. Men det är väl mycket tack vare operativsystemet också..

Har inte använt någon själv, men en kompis köpte en för plex mm och var väldigt nöjd.

Framgår inte om du ska använda den för annat med, men som plexserver spelar operativet inte mycket roll.
Kör själv mitt på speldatorn istället för min mini nuförtiden.

Ursprungligen av mjewl:

Ja det får man väl ändå hoppas. Tycker mig uppfatta en hint av negativitet i ditt uttalande. Tror du inte det blir så?

Det var ju du som påstod att 2014 inte var en uppgradering, så varför ska nästa i så fall bli det?

1
Bevaka tråden