Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sms/meddelandesignal fungerar ej

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-07-12 08:59

Sedan ett tag fungerer sms/meddelandesignalen sporadiskt. Ibland piper det, men oftast inte. Det är svårt att komma ihåg när det började fallera, men kanske vid uppdateringen till iOS 10.3.2.

I notiser är finns ett ljud valt och notiser är tillåtna. Finns det någon mer inställning jag bör kolla?

  • Medlem
  • 2017-07-12 09:08
Ursprungligen av xms67:

Sedan ett tag fungerer sms/meddelandesignalen sporadiskt. Ibland piper det, men oftast inte. Det är svårt att komma ihåg när det började fallera, men kanske vid uppdateringen till iOS 10.3.2.

I notiser är finns ett ljud valt och notiser är tillåtna. Finns det någon mer inställning jag bör kolla?

Har du kollat om Stör ej-funktionen är aktiverad?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-07-12 12:03
Ursprungligen av Alix:

Har du kollat om Stör ej-funktionen är aktiverad?

Det finns ingen måne och både Manuellt och Schemalagt är avstängda. Längst ned i Stör ej finn något som heter Tystnad. Där är Alltid ibockat. Men den gäller väl bara om stör ej är aktiverat?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-07-12 14:36

Kan tillägga att nu kom inte ens en notis på skärmen. Så jag får alltså ofta sms utan att någon signal avges. Ibland dessutom att någon notis syns på låsskärmen.

1
Bevaka tråden