Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hållbar Lightningkabel till iPhone

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Söker en lightningkabel med bra kvalite som inte går sönder efter några månader. Har läst recensioner om att originalkabeln har dålig kvalite. Några förslag? Belkin?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-07-07 21:28

Jag har bara originalkablar och ingen har gått sönder.

Anker anses vara de bästa

  • Medlem
  • 2017-07-07 22:53
Ursprungligen av Json_81:

Jag har bara originalkablar och ingen har gått sönder.

Inte mina heller. De håller så länge de inte vrids.

Ursprungligen av iGroucho:

Anker anses vara de bästa

Har brställt en sådan nu. Återkommer om jag är missnöjd.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-07-08 09:35

Av alla miljoner kablar Apple skickar ut så är de inte stöpta i samma form. Helt klart är att de har dåliga, ja urkassa batchar. Medans de flesta tål en hel del.

Vem säljer Anker (kablar) i Sverige?

Ursprungligen av reboot81:

...Vem säljer Anker (kablar) i Sverige?

Enligt Prisjakt så verkar de endast finnas hos Mobilladdaren.se

https://www.mobilladdaren.se/lightning-kablar

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Enligt Prisjakt så verkar de endast finnas hos Mobilladdaren.se

https://www.mobilladdaren.se/lightning-kablar

Ta dom via t.ex Kort kabel 139:- framkört e väl inte för sjabbigt?

Ursprungligen av iGroucho:

Ta dom via t.ex...

Självklart finns det andra alternativ. Men nu frågades det efter svenska återförsäljare, och det var den frågan jag svarade på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-07-08 15:08

Inte för att jag tycker det är några stora problem med Apples kablar även om en viss ojämnhet finns. Men är Anker bra? Har ingen koll på dem.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2017-07-08 15:20

Denna kabel har jag själv och upplever den som mycket hållbar. Tillverkaren utlovar livstids garanti. Köpte en tidigare version av den genom ett Kickstarter-projekt.

Ser ut att vara riktig kvalitet! Det som talar för Anker (utan att på ngt sätt säga ngt negativt om nämnda) är högsta överföringshastighet enl test.

Hittade den testet!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-07-08 23:03
Ursprungligen av iGroucho:

Ser ut att vara riktig kvalitet! Det som talar för Anker (utan att på ngt sätt säga ngt negativt om nämnda) är högsta överföringshastighet enl test.

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.521964/sladd...

Eller rättare sagt: du blandar ihop laddström med överföringshastighet. Det står inget om det senare i artikeln som du refererar till.

Dessutom så är en Lightning-sladd så nära man kan komma en passiv komponent. Ja, den är MFI-certifierad (vilket bla betyder att det sitter lite elektronik inne i den), men på det stora hela är det ett par ledare av koppar som överför ström. Det är alltså upp till själva laddaren hur snabbt det går att ladda. Lite förvånande hur artikel-författare uttrycker sig kring att verifiera en sladds laddningshastighet, när det inte finns någon sådan.

Summa summarum: du väljer sladd för hur längre du vill att det ska hålla mekaniskt och du väljer en laddare för hur snabbt du vill ladda.

Du har så rätt, my bad. Artikeln kokar väl bäst ner i kvalitet och "känsla" vad beträffar denna. Det var rätt länge sen jag läste den. Köpte då en Anker och varit helt nöjd med denna men som andra här kan jag inte heller jag påstå att jag varit direkt missnöjd med Apples egna. Vad gäller "reviews" om man tittar på t.ex amazon så får Anker närmast extremt goda betyg; av mer än 1000 hamnar de mkt nära full pott. Så det hela handlar som vanligt är om subjektivitet och lyssna på andra som har erfarenhet av en produkt.

Fuse Chicken slår allt!

Jag har också upplevt problem med originalkabeln till min iphone (plasten nöts i ena änden). Testat tåligare kablar med tycker inte de vart särskilt följsamma, iaf inte de få jag testat. Köpte denna rätt tunna kabel med material som känns lite gummiaktigt, den har fungerat utmärkt än så länge. Får se hur länge den håller.

Raka motsatsen till "tunn och smidig" är nog Hamas lightningkabel. Den är å andra sidan längre än normalt och har hållit sen iPhone 5 släpptes.

  • Medlem
  • International user
  • 2017-12-19 12:50

Hitta bra kablar är svårt, Apples kontakt verkar hållbar medan självaste kabeln intill kontakten brukar få problem.

Senaste köpet så hade inte kabeln något problem men självaste kontakten lossnade istället, så det verkar som hur man än vänder sig har man baken där bak.

1
Bevaka tråden