Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går det att köra en iPad helt utan itunes?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska snart köpa en ny surfplatta att läsa böcker och artiklar på eftersom min gamlas batteri sjunger på sista versen. Jag hade tänkt att skaffa någon android-platta igen, men en kollega har en i princip oanvänd ipad4 som han gärna gör sig av med för en tusenlapp, vilket verkar vara ett hyggligt pris för den. Jag är lite frestad, men samtidigt kommer jag aldrig under någon omständighet installera itunes på någon maskin jag äger eller använder, så jag undrar om man kan använda en ipad helt OTA numera? Kan jag knyta den till mig, ladda ner appar från Apple Play, uppdatera OS o.s.v. utan att behöva koppla den till itunes?

Det var många år sedan mina iPads/iPhones hade någon som helst kontakt med en dator och iTunes.
iOS-enheter är helt autonoma. Många har inte ens en dator längre (och iTunes) - bara en iPad (och kanske en iPhone också).

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-07-04 20:44

iTunes är, ja jag saknar ord. Det enda jag använder det till är att göra en komplett säkerhetskopia 4ggr per år till datorn.

Tack för det, mina herrar. Får väl gå ut på stan och komplettera med en svart turtleneck för att den ska få komma till sin rätt.

Köp inte en iPad gen. 4, utdaterad hårdvara (32-bitars) och klumpig produkt.
Köp en iPad 2 isåfall om priset är viktigt, eller ännu bättre en iPad Air (1 eller 2).

1
Bevaka tråden