Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt glas till en 6S

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är i behov att byta glas på min framsida. Har kollat upp lite priser. Den lokala reperationsbutiken Telefy skulle ha 1700:- samtidigt som Lagamobilen.se i Malmö ville ha 995:-. Varför denna enorma prisskillnad?

Vad säger ni, vad har ni för erfarenheter av att byta glaset?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-07-03 11:30
Ursprungligen av Andreas Hänninen:

Är i behov att byta glas på min framsida. Har kollat upp lite priser. Den lokala reperationsbutiken Telefy skulle ha 1700:- samtidigt som Lagamobilen.se i Malmö ville ha 995:-. Varför denna enorma prisskillnad?

Vad säger ni, vad har ni för erfarenheter av att byta glaset?

Gav ca1600 för nytt glas till sambons 6:a hos Save . Tjockare än orginalet, backlight bleeding och skum ytbehandling.
Hade jag varit smart hade jag bett att få kika på en mobil där skärmen är bytt. Hade jag gjort detta innan köp så hade jag vänt på klacken och gått till en Applebutik eller skickat den till Apple.

  • Medlem
  • 2017-07-03 18:35

Fixa det direkt hos Apple så får du telefonen lagad utan problem. Du sabbar inte garantin och du får originaldelar. Om det är enbart en skärmreparation det handlar om så blir det cirka 1700 kr hos Apple.

https://support.apple.com/sv-se/iphone/repair...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-07-04 10:33

I 6S och framåt kan du väl inte byta glaset? Jag vill minnas att det sitter ihop med skärmen i en enda enhet så spricker glaset så får du byta skärmen också.

1
Bevaka tråden