Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera program som ej är certifierade

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2017-06-20 21:08

Har problem att installera vissa ej certifierade program i Sierra. Klickar samtidigt som jag håller ner Ctrl. Men nej. Var tog alternativet installera från var som helst i Sierra?

Senast redigerat 2017-06-20 22:23
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-06-20 21:39

Kontrol-klicka är det samma som högerklicka.

https://support.apple.com/kb/PH25088?locale=s...

Alternativet försvann, från Systeminställningarna. Enda sättet nu är att högerklicka och svara ja på frågan om man verkligen vill installera från en icke betrodd part.

Senast redigerat 2017-06-20 22:19
Ursprungligen av reboot81:

...Alternativet försvann...

Nej, det finns kvar.

Systeminställningar --> Säkerhet och integritet --> Allmänt

  • Medlem
  • 2017-06-20 23:04

Jag har bara alternativen - App Store och - App Store och angivna utvecklare. (Mycket märkligt).

  • Medlem
  • 2017-06-20 23:36
Ursprungligen av shead:

Jag har bara alternativen - App Store och - App Store och angivna utvecklare. (Mycket märkligt).

Det är borttaget per default från GUI i Mac OS Sierra, men du kan få fram alternativet om du kör följande kommando i Terminalen:

sudo spctl --master-disable

Då får du nedanstående utseende i Systeminställningar (måste startas om i fall det är öppet medan du kör kommandot):

Om du vill ändra tillbaka till Mac OS Sierras originalinställningar kör du följande kommando i Terminalen:

sudo spctl --master-enable

Jag rekommenderar inte att ändra det så här, utan att du högerklickar på ett enskilt program som du litar på och sedan väljer öppna och följer dialogrutorna.

  • Medlem
  • 2017-06-20 23:42

Tack alla för hjälpen. Är helt ny på Mac efter Windows sedan 1989. Så jag kanske återkommer med dumma frågor.

Ursprungligen av Alix:

Det är borttaget per default från GUI i Mac OS Sierra, men du kan få fram alternativet om du kör följande kommando i Terminalen...

Jag har det tredje alternativet, och jag har inte kört något sådant kommando.

Kanske är det så att om man redan hade valt det alternativet tidigare, så låg det kvar när man uppgraderade till Sierra.

  • Medlem
  • 2017-06-21 00:23
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag har det tredje alternativet, och jag har inte kört något sådant kommando.

Kanske är det så att om man redan hade valt det alternativet tidigare, så låg det kvar när man uppgraderade till Sierra.

Jag vet bara att det är borta per default från Sierra. Artikel här.

1
Bevaka tråden