Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur sjutton fungerar iCloud Drive?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Jag trodde i min enfald att jag kunde flytta filer till iCloud Drive och sedan kunna accessa dom som om de låg på en nätverksdisk, men så verkar inte vara fallet...eller? Jag har kopierat upp en massa RAW filer till mitt iCloud men varje gång jag vill använda/editera filerna måste de laddas ner från iCloud till lokal disk. Då tycker jag mycket av värdet med extra (2 Tb) i "molnet" försvinner. Är det så det fungerar för alla liknande tjänster som One Dive, DropBox etc.

Hälsningar/ James

  • Medlem
  • 2017-06-18 21:20

Google drive kan man komma åt med exempelvis Cyberduck och andra appar och program. Hur det är med de andra vet jag inte.

Nej, det fungerar inte nödvändigtvis så på andra tjänster utan man kan välja vad som ska vara i molnet och vad som ska synkas till sina enheter, som på Google Drive t.ex.

Ursprungligen av keptang:

Nej, det fungerar inte nödvändigtvis så på andra tjänster utan man kan välja vad som ska vara i molnet och vad som ska synkas till sina enheter, som på Google Drive t.ex.

Google drive och iCloud är väl inte samma sak? Jag har inga problem att lagra på Google drive men ICloud förstår jag mej inte på. ... Så fort jag har laddat upp mina filer från USB-minne får jag upp en ruta att jag ska radera mina filer på USB-minnet... Men jag ser inte mina filer på IiCloud.

Google drive är lättare att förstå sej på.
/Maria

Senast redigerat 2017-08-06 19:08
1
Bevaka tråden