Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Siri i vardagen (macOS)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Neverland
  • 2017-06-16 15:39

Borde vi inte ha en tråd om Siri i vardagen i macOS? Såklart bör vi ha det.

Jag börjar med några frågor:
Hur får jag Siri att gå till en url i Safari? (Allt hon hittills gjort är att söka på nätet efter den url jag anger.)
Hur får jag Siri att lägga till ett nytt skrivbord? (Hon säger bara att hon inte hittar något i mappen för Skrivbord.)

Lägga till ett nytt skrivbord?

Siri är rätt kass som ”hon” fungerar idag. Hoppas på vissa förbättringar Iom iOS 11 och high sierra.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2017-06-17 11:26
Ursprungligen av barbapappa_86:

Lägga till ett nytt skrivbord?

Siri är rätt kass som ”hon” fungerar idag. Hoppas på vissa förbättringar Iom iOS 11 och high sierra.

”Kass” är en underdrift. Hon har inte alla hästar i kanoten.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2017-06-17 11:29

Jag trodde hon skulle kunna fixa det mest elementära. Så omtalad som hon ändå är.
Saker som ”visa bilder jag delade med Sofia” (vilket hon tydligen ska klara) är ju inte relevant för mitt normala datoranvändande.

  • Medlem
  • 2017-06-17 11:47

Jag har alltid haft Siri avstängt. Suger jämfört med "Ok, Google" och jag använder sällan det heller. Svenska är så mycket sämre än engelska, men vi bor ju i Sverige och söker oftast svenska saker. Däremot dikterar jag ofta i Iphone i stället för att använda tangentbord. Det funkar hyfsat. Ibland galet, ibland toppen.

Ibland så blir det lite lustigt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-06-17 15:06

Jag upplever Siri som det mest underutvecklade systemt Apple har. Samtidigt verkar forskning och utveckling rusa framåt om man läser olika artiklar. Men än så länge väldigt lite nytta för konsument och "vanliga" företag. Men det kanske kommer snart. Till att börja med i iOS11.

  • Medlem
  • 2017-06-17 15:23

Jag läste någonstans att Siri är så pass underutvecklat på grund av att Apple erbjuder så hög integritet. Och det säger sig väl självt att en AI-tjänst har svårt för att utvecklas om den inte får ta del av vår kollektiva intelligens, som det heter.

1
Bevaka tråden