Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krångel med datorn

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Helt plötsligt har datorn börjat krångla. Om jag är på Facebook så går det inte att kommentera, i kommentarsfältet står det S och kr. Ibland går det att få till skrivandet i alla fall. Muspekaren ser ut som ett y åt bägge hållen(både uppåt och nedåt) med ett streck i mitten.
Finns det något jag kan göra, eller är det att ta den till en verkstad som gäller?
Försöker arbeta med wordpress, men då hänger den sig och jag får uppdatera sidan, allt fungerade igår på den sidan. Men nu går det inte alls

Vilken dator har du?
Har du försökt starta om den?
Om du har några USB-tillbehör inkopplat, ta bort dessa och starta om.

MBA 2013 tror jag det är. Startat om den flera ggr, inga usb-tillbehör. Ingen skillnad.

Kan vara batteriet som börjat svälla och trycker mot touchpaden.

Ursprungligen av keptang:

Kan vara batteriet som börjat svälla och trycker mot touchpaden.

Sväller batteriet.... då är det till verkstad alltså...

Prova att starta om datorn i Säkert Läge eller skapa en Ny Användare (om du inte redan har det) då växlar du över dit för att se om samma problem uppstår, innan du springer till verksta'n med den.

Ursprungligen av panther:

Prova att starta om datorn i Säkert Läge eller skapa en Ny Användare (om du inte redan har det) då växlar du över dit för att se om samma problem uppstår, innan du springer till verksta'n med den.

Samma sak....

Ursprungligen av Hammarbyjenny:

Samma sak....

Provade du båda tipsen?

Man kan ju även prova en ominstallation av operativsystemet innan man tar steget att lämna in datorn.
https://support.apple.com/sv-se/HT201314

Och innan man provar det så kan man ju först se till att installera eventuella uppdateringar som ligger och väntar. Vilken version av macOS kör du idag?

Och eftersom problemen verkar gälla webbsidor, så kan man ju också prova med en annan webbläsare, för att se om det blir någon skillnad.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Provade du båda tipsen?

Japp

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-06-14 11:20
Ursprungligen av Hammarbyjenny:

MBA 2013 tror jag det är. Startat om den flera ggr, inga usb-tillbehör. Ingen skillnad.

Är man lite händig så kan man byta batteriet själv.

https://www.ifixit.com/Guide/MacBook+Air+Mode...

1
Bevaka tråden