Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byte av skärm

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Tappade min iPhone 6s Plus på golvet från hatthyllan.
Skärmen sprack inte utan är som ny fortfarande, men när jag startar mobilen är halva skärmen fullt med flimmer i olika färger i streck på längden typ, och touchen går loss av sig själv och startar allt möjligt.
Nu till frågan, måste jag byta hela skärmen eller kan jag använda mig utav själva glaset och köpa bara "touch-delen"?

Och ni som bytar själva vart brukar ni beställa era skärmar ifrån?
Då kvalitén varierar stort och vissa kallar sina för OEM eller original då dem inte är det.
Någon som har erfarenhet utav teknikdelar.se's skärmar?

Tack på förhand

Du byter hela.
Vill du ha original så är det via Apple/Apples auktoriserade serviceställen som gäller.
Har teknikdelar några original liggandes så kan du såklart köpa där, eller köpa icke-original.

Lättast är att byta hela skärmen.

Ursprungligen av keptang:

Du byter hela.
Vill du ha original så är det via Apple/Apples auktoriserade serviceställen som gäller.
Har teknikdelar några original liggandes så kan du såklart köpa där, eller köpa icke-original.

Jag vet att jag kan göra det via Apple och jag vet att jag kan köpa icke-original på en drös sidor också men jag undrade vart ni kan rekommendera skärmar med bra kvalitét som funkar likadant som original (alltså OEM-skärmar)
Några speciella fabrikat eller sidor nån kan rekommendera?

Tack!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2017-06-11 09:59

Men, kostar inte en skärm på, typ, ebay, lika mycket som att skicka den till Apple för glasbyte.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-06-11 10:19
Ursprungligen av smurf:

Men, kostar inte en skärm på, typ, ebay, lika mycket som att skicka den till Apple för glasbyte.

Nej en skärm på eBay kostar allt från 200-800. På Apple kostar det 1701,63kr.

Finns det inga här på forumet som lagar grejerna själva med lite riktig information som kan skriva i tråden istället

Ursprungligen av illusiones:

Finns det inga här på forumet som lagar grejerna själva med lite riktig information som kan skriva i tråden istället

Det finns det, detta är ett diskussionsforum.

Mitt tips är att beställa från eBay. Sök efter original och läs vad andra köpare tycker.
När jag bytte skärm på en 5S så blev jag lite besviken på kvalitén, men jag beställde inte Apple original (fick skylla mig själv).

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2017-06-15 15:44

Har bytt ett gäng skärmar. Du kan hitta olika graderingar av kvalité på skärmarna från eBay, orkar du vänta på leveransen så sparar du några kronor på det. Annars har jag kört att teknikdelar.se har hyfsad kvalité på sina skärmar och du får den väldigt snabbt. De tar 899:- för en 6s Plus-skärm. Bytet är rätt smärtfritt att göra, kom ihåg att flytta över gamla hemknappen bara då touch ID är låst till en specifik enhet.

Ursprungligen av CEk:

Har bytt ett gäng skärmar. Du kan hitta olika graderingar av kvalité på skärmarna från eBay, orkar du vänta på leveransen så sparar du några kronor på det. Annars har jag kört att teknikdelar.se har hyfsad kvalité på sina skärmar och du får den väldigt snabbt. De tar 899:- för en 6s Plus-skärm. Bytet är rätt smärtfritt att göra, kom ihåg att flytta över gamla hemknappen bara då touch ID är låst till en specifik enhet.

Tack för ett givande svar
Jag forskade runt detta endel på engelska forum och fick rekommenderat en fabrik från Kina som heter Timeway.
https://m.aliexpress.com/store/207159?trace=s...
Det verkar vara bra kvalité och du varken ser eller märker nån skillnad.
Kan återkomma efter jag fått min beställning.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2017-07-07 16:12
Ursprungligen av illusiones:

Tack för ett givande svar
Jag forskade runt detta endel på engelska forum och fick rekommenderat en fabrik från Kina som heter Timeway.
https://m.aliexpress.com/store/207159?trace=s...
Det verkar vara bra kvalité och du varken ser eller märker nån skillnad.
Kan återkomma efter jag fått min beställning.

Gör så! Det går även att beställa med förinstallerad hemknapp (byt den dock mot din gamla) och förinstallerad frontkamera/sensor/högtalare då detta är lite pilligt att flytta över. Men är du bekväm i det så är de oftast nån hundring billigare.

1
Bevaka tråden