Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple beta software program

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Sugen på att gå med i beta programmet. Undrar om ni med erfarenhet vet om de viktigaste funktionerna som samtal datatrafik och sms osv brukar vara ostabilt?

Är medveten om att det är beta, men vill ändå ha ganska stabila grundfunktioner innan jag hoppar på

/Jens

  • Medlem
  • 2017-06-07 19:25

Jag använder iOS 11 betan och samtal och sms fungerar finfint. Jag har inte upplevt några större problem, men om du är alltför orolig så bör du vänta.

Ursprungligen av WiFi:

Jag använder iOS 11 betan och samtal och sms fungerar finfint. Jag har inte upplevt några större problem, men om du är alltför orolig så bör du vänta.

Mest bara orolig att de mest grundläggande funktionerna ska strula, annars får man vara medveten med lite buggar.

Tveksam ändå. Drygt och krångla tillbaka om det är oacceptabelt. Ovan med iOS fortfarande å, mångårig androidanvändare innan iPhone 7..

Ursprungligen av jensklas:

Hej,

Sugen på att gå med i beta programmet. Undrar om ni med erfarenhet vet om de viktigaste funktionerna som samtal datatrafik och sms osv brukar vara ostabilt?

Är medveten om att det är beta, men vill ändå ha ganska stabila grundfunktioner innan jag hoppar på

/Jens

Berätta gärna era intryck!

Ursprungligen av jensklas:

Berätta gärna era intryck!

Appar osv verkar funka OK(förutom AdBlock), men svårt att säga säkert. Dock segt som sirap på min iPhone 6. Kommer dock säkerligen bli bättre efter ett par uppdateringar.

  • Avstängd
  • 2017-06-07 19:42

Swish fungerar tydligen inte.

  • Medlem
  • 2017-06-07 19:48
Ursprungligen av jensklas:

Mest bara orolig att de mest grundläggande funktionerna ska strula, annars får man vara medveten med lite buggar.

Tveksam ändå. Drygt och krångla tillbaka om det är oacceptabelt. Ovan med iOS fortfarande å, mångårig androidanvändare innan iPhone 7..

Det är inte värt det om du tvekar, då är det lika bra att vänta. Men om du verkligen vill uppdatera så kanske du kan ha is i magen och vänta i några veckor, så de värsta buggarna hinner fixas.

Ursprungligen av Rlafh:

Swish fungerar tydligen inte.

Jag kan logga in och kolla min historik. Fungerar alltså inte att skicka pengar?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-06-07 19:52
Ursprungligen av Rlafh:

Swish fungerar tydligen inte.

Tittar man historiskt har just bank-appar och id varit stökigt med betorna, åtminstone i de första versionerna.

  • Avstängd
  • 2017-06-07 19:52
Ursprungligen av barbapappa_86:

Jag kan logga in och kolla min historik. Fungerar alltså inte att skicka pengar?

Nej inte enligt några i FB-gruppen "Applebubblan"
Har inte testat själv

Edit: Fungerar inte

Swish funkar in men inte ut så det blir billigare så här. Tycker min ip7 suger mera ström efter ios bytet.

  • Medlem
  • 2017-06-07 21:07
Ursprungligen av RolexJocke:

Swish funkar in men inte ut så det blir billigare så här. Tycker min ip7 suger mera ström efter ios bytet.

Ökad strömförbrukning är som det brukar vara när det gäller betaversioner, särskilt de tidiga. Där körs bland annat väldigt mycket onödig (för användaren) kod och dessutom mycket kod som inte är optimerad ännu.

Ta Apples rekommendation och kör inte iOS 11 beta på en ”produktionsmaskin”. Det är en anledning att Apple kallar det beta, har du en extra mobil/ iPad att labba med är det helt ok.

Ursprungligen av RolexJocke:

Swish funkar in men inte ut så det blir billigare så här. Tycker min ip7 suger mera ström efter ios bytet.

Jag tror att du kan stryka "tycker". Den drar rejält med mer ström. Min ligger nog på 100% mer. Det är som sagt en ganska typiskt egenskap hos de första betorna i en ny årgångsrelease....

Tack alla, ska helt klart inte göra drt. Iaf ännu

  • Avstängd
  • 2017-06-08 09:40
Ursprungligen av jensklas:

Tack alla, ska helt klart inte göra drt. Iaf ännu

Du kan gott vänta till andra tredje öppna betan innan du hoppar på tåget.

ios 11 funkar inte alls bra i min telefon. Är det komplicerat att gå tillbaks till det ios jag hade innan 11:an?

Ursprungligen av RolexJocke:

ios 11 funkar inte alls bra i min telefon. Är det komplicerat att gå tillbaks till det ios jag hade innan 11:an?

http://www.macworld.co.uk/how-to/iosapps/how-...
http://appleinsider.com/articles/17/06/07/psa...

Tackar.

Jag lyckas inte komma in i "recovery mode" hemknappen funkar ju inte på en avstängd ip7 och strömknapp
och volym ner samtidigt funkar inte heller. Någon idé hur jag kommer in i detta läge?

  • Avstängd
  • 2017-06-08 19:37
Ursprungligen av RolexJocke:

Tackar.

Jag lyckas inte komma in i "recovery mode" hemknappen funkar ju inte på en avstängd ip7 och strömknapp
och volym ner samtidigt funkar inte heller. Någon idé hur jag kommer in i detta läge?

https://www.imore.com/how-to-reset-enter-dfu-...

Tackar.

Jag hittade just att man skulle köra strömknapp och vol ner men ha telefon kopplad med lightning kabeln till datorn.
Så nu är jag på g med återgång till ios 10.

1
Bevaka tråden