Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fri VPN för MacOS?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Finns det någon fri och enkel VPN-lösning för safari som helst installeras som tillägg/plug-in? Jag har ett par forum i USA jag vill besöka men som är låsta till bara kunna besökas med amerikansk IP-nummer..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-06-05 11:15

Förut gick det att sätta exit-node för Tor med Vidalia. Sedan skickade jag valda sajter med FoxyProxy pluginen från ex Firefox via Vidalia över Tor-nätet. Det går säkert fortfarande på något vis, men det är krångligare nu då Vidalia inte längre bundlas med Tor.

  • Medlem
  • 2017-06-05 11:22

Finns tillägg för Chrome.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-06-05 11:38
Ursprungligen av Alix:

Finns tillägg för Chrome.

Kommersiellt och gratis? Är detta en ny scam liknande Hola?

Ursprungligen av iSweden:

Kommersiellt och gratis? Är detta en ny scam liknande Hola?

Man får vad man betalar för, "den första är alltid gratis".
Why you should avoid free VPNs.

Opera har inbyggd VPN för fem länder, däribland USA. Jag har inte använt det själv eller ens provat, men kanske kan vara något att prova.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-06-05 12:23
Ursprungligen av leni45:

Opera har inbyggd VPN för fem länder, däribland USA. Jag har inte använt det själv eller ens provat, men kanske kan vara något att prova.

Just det. Jag har prövat den i mobilen. Funkade bra.

  • Medlem
  • 2017-06-05 12:50
Ursprungligen av iSweden:

Kommersiellt och gratis? Är detta en ny scam liknande Hola?

Ursprungligen av keptang:

Man får vad man betalar för, "den första är alltid gratis".
Why you should avoid free VPNs.

Det är som Google, typ. Bra gratistjänster som gör vad de ska, men man åderlåts givetvis på fakta och beteenden, vilka avanonymiserade företagen ändå kan tjäna pengar på. För egen del har jag inga problem med det. TS frågade efter något gratis. Allt kostar, men inte nödvändigtvis pengar.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-06-05 14:15
Ursprungligen av leni45:

Opera har inbyggd VPN för fem länder, däribland USA. Jag har inte använt det själv eller ens provat, men kanske kan vara något att prova.

Operas tjänst är inte en VPN utan en proxy.

1
Bevaka tråden