Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilagor till Mail visas inte i bilagekolumnen

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Thailand
  • 2017-06-02 05:22

Mail har slutat visa bilagorna i kolumnen för bilagor - den med ett gem. Se bif. skärmdump.
Det slutade fungera i januari 2017.

Hur får jag det att börja fungera igen?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-06-03 13:33

Jag tror det är en bugg. Jag ser ingen skillnad om jag väljer Innehåll - Kolumner - Bilagor som på eller av.

  • Medlem
  • Thailand
  • 2017-06-04 06:21

För flera år sedan brukade man kunna gå in i en biblioteksfil typ .plist och rätta till liknade problem. Någon som vet hur det fungerar i dagens OSX? Jag har 10.12.4

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-06-04 08:28

Testa med att lägga in 10.12.5, kanske den löser problemet.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-06-04 09:51
Ursprungligen av mattiL:

Testa med att lägga in 10.12.5, kanske den löser problemet.

Verkar funka för mig, kör 10.12.5.
Dock kör jag normalt inte med denna inställning i Mail, använder en helt annan look.

  • Medlem
  • Thailand
  • 2017-06-04 13:00
Ursprungligen av mattiL:

Verkar funka för mig, kör 10.12.5.
Dock kör jag normalt inte med denna inställning i Mail, använder en helt annan look.

Jag följde ditt råd, det lät bra! Men tyvärr ser det alldeles likadant ut nu. Inte det viktigaste, man kan ju börja titta efter ett annat mailprogram.

Har själv aldrig haft det problemet men jag gjorde en sökning och såg att det verkar finnas nåt problem med bilagor. Hittade en lösning här:
http://osxdaily.com/2016/12/17/fix-mail-not-s...

Kanske kan hjälpa?

  • Medlem
  • Thailand
  • 2017-06-08 10:48
Ursprungligen av Sai-tam:

Har själv aldrig haft det problemet men jag gjorde en sökning och såg att det verkar finnas nåt problem med bilagor. Hittade en lösning här:
http://osxdaily.com/2016/12/17/fix-mail-not-s...

Kanske kan hjälpa?

Nej tyvärr!
Jag använder POP-konto hos one.com och inte IMAP på Icloud. Försökte bygga om brevlådan, inkorgen, men det hände ingenting. Får väl invänta nya uppdateringar och se.

1
Bevaka tråden