Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rensa Imac 2011 inför försäljning

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Problem när jag ska rensa min Imac med OS sierra. Startar datorn med tangentkombinationen Skift/alt/commado/r. Han startar upp med jordgloben och börjar att arbeta. Efter 8 tim har fortfarande inte MacOS verktygsprogrammet kommit upp. Så lång tid ska det väl inte ta? Någon som kan ge mig lite tips på vad man kan göra... eller vad det är som händer.
Tacksam för alla svar.

  • Medlem
  • 2017-05-31 10:00

Prova cmd+r. Då använder du den lokala recoveryn som finns på datorn.

Ursprungligen av Dalle:

Prova cmd+r. Då använder du den lokala recoveryn som finns på datorn.

Har testat det men då händer det ingenting utan den startar upp som vanligt. Funkar det kommandot med Sierra?

Ursprungligen av Kottemannen:

Har testat det men då händer det ingenting utan den startar upp som vanligt. Funkar det kommandot med Sierra?

Det har inget med macOS att göra utan finns inbyggt i datorn. Du kanske inte har nån recovery partition?

  • Medlem
  • 2017-05-31 11:12

Då är nästa förslag att skapa ett eget USB-minne med Sierra på.
1. Ladda ner Sierra från App Store
2. Ladda ner Diskmaker X här
3. Starta programmet och följ anvisningarna
4. Starta om datorn och håll ner "alt"

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Det har inget med macOS att göra utan finns inbyggt i datorn. Du kanske inte har nån recovery partition?

Tack, det kanske jag inte har. Får kolla ikväll när jag kommer hem.

  • Medlem
  • 2017-06-01 08:54

Hur gick det @kottemannen?

Ursprungligen av Dalle:

Hur gick det @kottemannen?

Det gick lysande efter din beskrivning. Stort tack. Den blir inte så varm, fläkten snurrar inte på högvarv utan den är som ny:) Nu ska den bara säljas också

1
Bevaka tråden