Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari laddar ner GIF filer istället för att öppna dom.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har ett litet problem på min MacAir och min iMac.. nästan varje gång ja ska öppna en GIF genom en länk, så laddar safari ner den GIFen till skrivbordet, istället för att öppna den i webbläsaren.
Har läst runt lite på internet ang problemet, verkar som att flera är drabbade, men ingen som kan finna en riktig lösning till det?
Andra webbläsare som Firefox och Chrome fungerar utan problem, det är specifikt Safari som felar.

Trevligt avslut på helgen :)!

Senast redigerat 2017-05-15 07:25
  • Medlem
  • 2017-05-14 14:29
Ursprungligen av Licince:

Hej!
Har ett litet problem på min MacAir och min iMac.. nästan varje gång ja ska öppna en GIF genom en länk, så laddar safari ner den GIFen till skrivbordet, istället för att öppna den i webbläsaren.
Har läst runt lite på internet ang problemet, verkar som att flera är drabbade, men ingen som kan finna en riktig lösning till det?
Andra webbläsare som Firefox och Chrome fungerar utan problem, det är specifikt Safari felar.

Trevligt avslut på helgen :)!

Har du kryssat i rutan nedan i Inställningar > Allmänt?

Yup, testat det, men mina GIF länkar laddas fortfarande hem..
Tack för svaret dock

  • Medlem
  • 2017-05-15 09:35
Ursprungligen av Licince:

Yup, testat det, men mina GIF länkar laddas fortfarande hem..
Tack för svaret dock

Okej, laddas den här ned hos dig? Det gör den inte i min Safari 10.1/Sierra 10.12.4. Notera att jag inte har rutan ikryssad.

hur hämtar jag safari till min iphone4

  • Medlem
  • 2017-05-20 23:14
Ursprungligen av stigbritt:

hur hämtar jag safari till min iphone4

Den finns där redan, appen är obligatorisk.

1
Bevaka tråden