Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ditt senaste inköp (med bilder)

Tråden skapades och har fått 1547 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Sachter FSB-6 T snabbt och ruggit lätt (kolfiber med speed lock) att jobba med, för video.

Ursprungligen av _empty:

Pressen är stor. Ping @SweSG

Dji Mavic Pro - drönare

http://i.imgur.com/lInLpTi.jpg

Meddela gärna lite fakta om hur den är att köra och så

Ursprungligen av SweSG:

@_empty Glöm! Skulle dra en sån där snabbt i marken! Roliga prylar dock.

De flesta har ett auto-mod så man bara pekar vart den ska och hur högt, eller så programmerar man en rutt i förväg som den sen följer... om den inte blåser bort
Man får räkna med att man snart måste köpa till propellrar och ev. rotor-axlar...

Ursprungligen av D_Odell:

Sachter FSB-6 T snabbt och ruggit lätt (kolfiber med speed lock) att jobba med, för video.

Ca pris och vikt?
Ser häftigt ut

Ursprungligen av CekariYH:

Ca pris och vikt?
Ser häftigt ut

Köpt via staterna så 15k, väger 5kg.

Ursprungligen av D_Odell:

Köpt via staterna så 15k, väger 5kg.

15k? Wow!!! Men klart ett "balanserande" stativ med fluid-head är ju inte kattskit iofs

OPPO R9s. ?

Dagens köp!

TP-link TL-SG105E och en WD-Red 2TB-disk:

H96 Pro+

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-05-02 21:31
Ursprungligen av keptang:

Kul grej verkar det som, men tillverkaren/säljaren verkar inte ha koll på Androids namn och kallar v7.1 för Marshmallow (heter Nougat).
Undrar om någon kompilerat en GNU/Linux för denna ännu?

Ursprungligen av mattiL:

Kul grej verkar det som, men tillverkaren/säljaren verkar inte ha koll på Androids namn och kallar v7.1 för Marshmallow (heter Nougat).
Undrar om någon kompilerat en GNU/Linux för denna ännu?

hehe, såg inte det. Var inte just den jag köpte, verkar finnas under en hel massa namn, alla heter dock H96 Pro+.
Funkar kanon, har ersatt min Mac mini 2011 (med dedikerade grafikkortet) som jag hade som HTPC innan med denna.

OpenELEC bör väl dyka och då borde man kunna få in en vanlig dist om man önskar.

  • Avstängd
  • 2017-05-03 18:53

Samma som trådskaparen fast inte lika många hårddiskar.
Köpte lite mer minne och slaktade en extern hårddisk som inte användes för att fylla upp facken.
Sitter och väntar på att pariteten ska bli klar så jag kan göra lite ändringar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-05-03 19:39

Köpte denna för att köra min Samsung Evo 850 1TB SSD inuti.

Fungerar utan problem men en sak kanske ni kan ge svar eller tips gällande - varför får jag endast ut ca 350 MB/s skrivhastighet från den? När disken satt internt så fick jag ut drygt 500 MB/s (SATAIII-buss som ska ge möjlighet till 6Gb/s). Detta externa chassi ska väl ge samma prestanda?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-05-03 21:56

Ny kaffekanna och disk för att göra backup på NASen.
Helt absurt, 8TB i en disk, för 2100kr.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2017-05-03 23:23
Ursprungligen av reboot81:

Ny kaffekanna och disk för att göra backup på NASen.
Helt absurt, 8TB i en disk, för 2100kr.

Var hittade du den för det priset?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-05-04 09:59
Ursprungligen av mikaelf:

Var hittade du den för det priset?

Komplett.se var på extrapris. Hade en bevakning på prisjakt

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-05-04 12:29
Ursprungligen av zinned:

Köpte denna för att köra min Samsung Evo 850 1TB SSD inuti.

Fungerar utan problem men en sak kanske ni kan ge svar eller tips gällande - varför får jag endast ut ca 350 MB/s skrivhastighet från den? När disken satt internt så fick jag ut drygt 500 MB/s (SATAIII-buss som ska ge möjlighet till 6Gb/s). Detta externa chassi ska väl ge samma prestanda?

Citerar mig själv här, ingen som har någon idé eller kan påpeka något jag har missat?

Funderar på att skicka tillbaka den då FusionDrive:en ger samma prestanda som att köra SSD:n i detta chassit.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-05-04 17:44

Äntligen installerat!

  • Medlem
  • 2017-05-09 22:22

Grabbens 6 års present
GT Sport start set med konvertering till Classic så man får användning för flyttkartongen med bandelar som min far hade som liten och som jag fick sedan. Boken kommer till användning med och förrord av Jim Clark dubbel världsmästare i F1 ?

Ursprungligen av PaO:

Grabbens 6 års present
GT Sport start set med konvertering till Classic så man får användning för flyttkartongen med bandelar som min far hade som liten och som jag fick sedan. Boken kommer till användning med och förrord av Jim Clark dubbel världsmästare i F1 ?

Det är väl ändå lite mer till dig än till grabben? Men ni båda lär ha kul.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-05-10 12:29
Ursprungligen av PaO:

Grabbens 6 års present
GT Sport start set med konvertering till Classic så man får användning för flyttkartongen med bandelar som min far hade som liten och som jag fick sedan. Boken kommer till användning med och förrord av Jim Clark dubbel världsmästare i F1 ?

OJ oj oj vad jag har tittat på dylika set sedan grabben föddes

Får hålla mig till tåls ett tag till, han är bara fyra än så det blir lite tidigt.

Ursprungligen av PaO:

Grabbens 6 års present
GT Sport start set med konvertering till Classic så man får användning för flyttkartongen med bandelar som min far hade som liten och som jag fick sedan. Boken kommer till användning med och förrord av Jim Clark dubbel världsmästare i F1 ?

Scalextric hade jag som liten pojk! Gummidäck med luft och allt. Köpte sedan en Tyco bilbana. Var inte alls lika skoj. Snabbt som fan, men inte lika kul. Jag fick en tös, så fick nöja mig med dockor. Nästan lika kul ju!

Dyraste bil jag köpt ? Nu är det 8v leverans men man är ju van att vänta (öhhm iPhone)

  • Medlem
  • 2017-05-10 16:30
Ursprungligen av keptang:

Det är väl ändå lite mer till dig än till grabben? Men ni båda lär ha kul.

Du ser väl att det står 5+ nere till höger
Men man får ju säga att läsa på om Scalextric för att se om gamla classic gick att använda och leta efter set inte var tråkigt. Provkört en kort ihopkoppling med min gamla John Player Sp F1 och bara det var super kul ?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-05-10 16:34
Ursprungligen av @ndreas:

Dyraste bil jag köpt ? Nu är det 8v leverans men man är ju van att vänta (öhhm iPhone)

Snabbt ju, fick vänta typ 5 månader på min Tiguan och polaren runt 3 på sin XC60.

Ursprungligen av Json_81:

Snabbt ju, fick vänta typ 5 månader på min Tiguan och polaren runt 3 på sin XC60.

La min bokning i början av April har prel lev V.35 men verkar som jag kommer få den redan V.31
Den är redan under produktion! Mitt krav var snabb leverans annars väljer jag en annan bil. Skulle egentligen haft en V90 CC men den är ju gammal redan kände jag. Lite mer update i nya XC60:n, med allt lull lull 684.000 kr vilket är grymt dyrt för en Vovlo men då fick jag hyfsat bra pris mot ordniarie pris. Min Audi S5:a jag hade innan var dyrare bil men då jag köpte den beg så kom jag aldrig upp i dessa summor. Dock var det trevligt med V8:a, tyvärr dyrt i längden

Skall bli kul och se hur nya Sensus Connect låter

  • Medlem
  • 2017-05-10 18:07
Ursprungligen av zinned:

OJ oj oj vad jag har tittat på dylika set sedan grabben föddes

Får hålla mig till tåls ett tag till, han är bara fyra än så det blir lite tidigt.

Även kul att kolla ? och bilbaneforum är ett tips

  • Medlem
  • 2017-05-10 18:09
Ursprungligen av SweSG:

Scalextric hade jag som liten pojk! Gummidäck med luft och allt. Köpte sedan en Tyco bilbana. Var inte alls lika skoj. Snabbt som fan, men inte lika kul. Jag fick en tös, så fick nöja mig med dockor. Nästan lika kul ju!

Gamla minnen dyker upp ?
När jag var liten fick jag min fars gamla classic från 50 talet. Köpte en del nya bilar men bara ett par som är hela. Kommer ihåg när vi satte dubbelhäftande tejp på drivhjulen för bättre grepp

Ursprungligen av PaO:

Gamla minnen dyker upp ?
När jag var liten fick jag min fars gamla classic från 50 talet. Köpte en del nya bilar men bara ett par som är hela. Kommer ihåg när vi satte dubbelhäftande tejp på drivhjulen för bättre grepp

Eller 5-56 när man ville att det skulle sladda lite.

Ursprungligen av @ndreas:

Dyraste bil jag köpt ? Nu är det 8v leverans men man är ju van att vänta (öhhm iPhone)

Grattis! Hoppas du slipper barnsjukdomar som brukar följa med 1:a generationen!

Bevaka tråden