Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Göra Iphone-enhet primär?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2017-05-07 10:32

Jag har adderat en Iphone med den andras säkerhetskopia. Ett problem som jag upptäckt är att den nya enheten inte får alla notiser som den första får. Vet inte om det är annat jag går miste om.

Kan man ställa in vilken enhet som ska vara primär, alternativt likvärdig?

  • Avstängd
  • 2017-05-07 10:44

Nej

  • Medlem
  • 2017-05-07 17:02

Kan tillägga att jag enbart använder den nyare enheten. Men jag vill ha kvar den gamla som reserv. Att stänga av den hjälper inte för att få aviseringar på den nya. Under Inställningar/Apple-ID kan jag välja Logga ut. Är det ett alternativ? Jag är osäker på om den då återställer hela telefonen.

Bara att logga ut från iCloud på den.

  • Medlem
  • 2017-05-08 00:04
Ursprungligen av keptang:

Bara att logga ut från iCloud på den.

Nollställs inte enheten då?

Ursprungligen av Bosko:

Nollställs inte enheten då?

Nej, i princip så kan man väl säga att den bara slutar synka det som du har ställt in iCloud att synka.

Men sen undrar jag: Vilka notiser och aviseringar är det du syftar på i din frågeställning? Menar du från kalendern, eller något annat? Vi vet ju inte om det du syftar på ens har något med iCloud att göra.

Bägge enheterna borde få alla notiser. Väl?

..eller är det så att om man har okejat en notis på enhet A, så försvinner den på enhet B? Är lite osäker, men om du har på notiser på bägge så *borde* det funka!

Senast redigerat 2017-05-08 12:26
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-05-08 16:57

Ja, alla ska komma till alla enheter. Har du okejat den på en enhet ska den vara okejad på de andra också (inte försvinna utan ligga kvar i Notiscenter), alltså försvinna från Hemskärmen/låsskärmen.
Funkar det inte så, logga ut från iCloud på alla inblandade enheter, vänta 15-30 min, logga in dem igen.

1
Bevaka tråden