Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 8 senaste koncept

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bloggen Weibos koncept av iPhone 8(?).
Nedersta delen av skärmen blir en form av notis och widget-yta med väder, notis och antagligen Aktivitets-cirkeln till Apple watch.
Vad tycks?

  • Medlem
  • 2017-03-10 08:01
Ursprungligen av Mackan1984:

Bloggen Weibos koncept av iPhone 8(?).
Nedersta delen av skärmen blir en form av notis och widget-yta med väder, notis och antagligen Aktivitets-cirkeln till Apple watch.
Vad tycks?

Lite som LG har på V10 och V20 och Samsung på sin Edge kant. Men frågan är ju hur ytan används när man ser media tex

Ursprungligen av PaO:

Lite som LG har på V10 och V20 och Samsung på sin Edge kant. Men frågan är ju hur ytan används när man ser media tex

Skulle tippa på att det fyller hela skärmen och dessa widgets syns bara på hemskärmen som är utbytbara som på klockan

  • Medlem
  • 2017-03-10 09:59
Ursprungligen av Mackan1984:

Skulle tippa på att det fyller hela skärmen och dessa widgets syns bara på hemskärmen som är utbytbara som på klockan

Spännande

Jag gillar verkligen den nya trenden med fokus på skärm ytan ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-03-10 10:22
Ursprungligen av PaO:

Spännande

Jag gillar verkligen den nya trenden med fokus på skärm ytan ?

I alla fall skärmytan

  • Medlem
  • 2017-03-10 16:03
Ursprungligen av zinned:

I alla fall skärmytan

Touche ?

Känns som att de börjar efterlikna Samsung och deras Galaxy S8. The roles have reversed

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-04-15 13:31
Ursprungligen av Thomas1337:

Känns som att de börjar efterlikna Samsung och deras Galaxy S8. The roles have reversed

Hoppas du inser att "de" som efterliknar Samsung i detta fallet är bloggen Weibo

Kritiken många har mot Apple är ju annars att de är väldigt konservativa när det gäller förändringar i användargränssnitt och funktioner, de kör vidare på sitt spår. Tror iPhone 8 - trots många nya funktioner - kommer bli en besvikelse för de som alltid vill ha nytt.

  • Medlem
  • 2017-04-15 14:54

Är det bara jag som tycker att sådana här ”koncept” är löjliga? Hur orkar folk lägga ner tid på sånt här? För mycket fritid? Det är en sak och sitta med PS hemma på kammaren och fantisera och en annan sak att konstruera en produkt som går att tillverka och som fungerar.

Glad påsk!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-04-15 15:09

Löjliga tycker jag nog inte. Om folk har tid, så kan de väl dela med sej av sina tankar.... Sällan jag tycker de ser bra ut, men denna såg faktiskt vettig ut

Edit: Såg att jag skrev i fel tråd, tänkte på Macmini med "svängdörr".

  • Medlem
  • 2017-04-15 15:24
Ursprungligen av kenjon:

Löjliga tycker jag nog inte. Om folk har tid, så kan de väl dela med sej av sina tankar.... Sällan jag tycker de ser bra ut, men denna såg faktiskt vettig ut

Edit: Såg att jag skrev i fel tråd, tänkte på Macmini med "svängdörr".

Även om du svarade i fel tråd så fungerar ditt svar

Visst ser Macminin med svängdörr ruskigt bra ut, men hur är det med TDP och värmeavledning? Javisst, det ser tjusigt ut, men det fungerar inte i praktiken och då är ju det hela bortkastad tid. Som sagt, att fantisera med PS är en sak, att fixa något som fungerar i verkligheten är något helt annat.

  • Medlem
  • 2017-04-15 15:48

Bättre batteritid ? är nog önskvärt

https://youtu.be/yMC_zo_Ge3w

Jag tror batteritiden kan bli en kommande trend. Nya Samsung Galaxy S8 har 3 000 mAh, vilket är lite för en sådan stor skärm. Jag vet att den har en ny strömsnålare processor med Snapdragon 835. Men det är ju ändå skärmen som slukar ström.

Samsung vet ju om det eftersom de så att säga har skruvat ner skärmupplösningen som standard:
http://www.phonearena.com/news/Galaxy-S8-and-...

Visst är de försiktiga efter Note 7 historien, men att de ändå inte hade kunnat få lite mer kapacitet känns märkligt.

Man kan se på HTC.s eller Vernees senaste modeller med sina rätt massiva batterier, och ändå är telefonerna inte överdrivet tjocka:
http://www.swedroid.se/htc-offentliggor-one-x...
https://www.aliexpress.com/store/product/Vern...

Där skulle Apple verkligen kunna differentiera sig gentemot Samsung. Sätt in ett massivt batteri med lång standby/användningstid. Det tror jag skulle locka fler kunder än en helt "bezelfri" display.

  • Medlem
  • 2017-04-15 16:47
Ursprungligen av johnh3:

Jag tror batteritiden kan bli en kommande trend. Nya Samsung Galaxy S8 har 3 000 mAh, vilket är lite för en sådan stor skärm. Jag vet att den har en ny strömsnålare processor med Snapdragon 835. Men det är ju ändå skärmen som slukar ström.

Samsung vet ju om det eftersom de så att säga har skruvat ner skärmupplösningen som standard:
http://www.phonearena.com/news/Galaxy-S8-and-...

Visst är de försiktiga efter Note 7 historien, men att de ändå inte hade kunnat få lite mer kapacitet känns märkligt.

Man kan se på HTC.s eller Vernees senaste modeller med sina rätt massiva batterier, och ändå är telefonerna inte överdrivet tjocka:
http://www.swedroid.se/htc-offentliggor-one-x...
https://www.aliexpress.com/store/product/Vern...

Där skulle Apple verkligen kunna differentiera sig gentemot Samsung. Sätt in ett massivt batteri med lång standby/användningstid. Det tror jag skulle locka fler kunder än en helt "bezelfri" display.

Kollade du videon jag postade?

  • Medlem
  • Uppland
  • 2017-04-15 16:49

Personligen tycker jag att vi kan förvänta oss bättre mjukvara i jätteskärmarnas tidevarv. Jag vet inte hur det är med er men jag har stora händer och på min 6S så når jag precis upp till det hörn som är längst bort med tummen. Den här dubbeldutten på hemknappen som sänker hela skärmbilden tillfälligt känns extremt tafflig för att vara Apple. De borde göra en konsekvent design där gränssnittet aldrig finns på översta tredjedelen på displayen. Jag var på vippen att köpa en SE bara för det här men jag tyckte det blev för dyrt i och med värdeminskningen på min egen telefon. Så svårt kan det ju inte vara att programmera en telefon så att du alltid kan använda den bekvämt med bara en hand. Förutom sådant som kräver flera fingrar på samma gång naturligtvis. Det räcker med att titta på Safari. Varför är adressfältet högst upp istället för ovanför knappraden längst ner? Jo för att det är så "webbläsare ser ut". Det är så de ser ut på datorn. Det är en missad straff mot öppet mål och Tummen och hans mamma är leds nu.

Ursprungligen av PaO:

Kollade du videon jag postade?

Såg den nu. Men man kanske måste jämföra med iPhones 8 kommande processor. Det kanske blir lika då. Men ett större batteri kan ändå göra att iPhone 8 får en större fördel och den får några extra timmar.
(Sen jämförde han S8+ modellen som har 3500 mAh med iPhones 2900 mAh)

Den vanliga S8 har en 5,7" tums display och ligger närmare i storlek med iPhone 7 plus med 5,5" tum.

Vernee Apollo E (med 5020mAh) har bara en 5" tums display och är 8.7 mm tjock. Löstagbart batteri och skal dessutom. Med en helt förseglad enhet hade de kanske fått plats med 5500mAh eller ännu mer.
Så det säger mig att Samsung har varit väldigt konservativa. Många "Kina" mobiler har legat på runt 4000mAh ett bra tag.

Men Apple har ju tid på sig att testa några månader. Jag hoppas de överväger ett stort batteri trots allt, under förutsättning att det är säkert förstås.

Det jag inte önskar är att de säger nu ska vi minska tjockleken från 7,1 mm till 6,5 mm eller nåt sånt bara för att visa att de kan.

Senast redigerat 2017-04-15 17:52
  • Medlem
  • 2017-04-15 21:56
Ursprungligen av johnh3:

Såg den nu. Men man kanske måste jämföra med iPhones 8 kommande processor. Det kanske blir lika då. Men ett större batteri kan ändå göra att iPhone 8 får en större fördel och den får några extra timmar.
(Sen jämförde han S8+ modellen som har 3500 mAh med iPhones 2900 mAh)

Den vanliga S8 har en 5,7" tums display och ligger närmare i storlek med iPhone 7 plus med 5,5" tum.

Vernee Apollo E (med 5020mAh) har bara en 5" tums display och är 8.7 mm tjock. Löstagbart batteri och skal dessutom. Med en helt förseglad enhet hade de kanske fått plats med 5500mAh eller ännu mer.
Så det säger mig att Samsung har varit väldigt konservativa. Många "Kina" mobiler har legat på runt 4000mAh ett bra tag.

Men Apple har ju tid på sig att testa några månader. Jag hoppas de överväger ett stort batteri trots allt, under förutsättning att det är säkert förstås.

Det jag inte önskar är att de säger nu ska vi minska tjockleken från 7,1 mm till 6,5 mm eller nåt sånt bara för att visa att de kan.

S8 plus och iPhone 7 plus har nästan samma yttermått och S8 plus är till och med lite smalare. S8 telefoner ställs mot iPhone 7 telefoner och kommande iPhone 8 telefonen och kommande iPhone 8 ställs mot S8 telefoner och kommande S9 telefoner. Håller med om att tunnhet räcker och bättre batteritid är att föredra. Dock säger inte storlek på batteri allt utan hur sparsam luren är ?

Ursprungligen av johnh3:

Jag tror batteritiden kan bli en kommande trend. Nya Samsung Galaxy S8 har 3 000 mAh, vilket är lite för en sådan stor skärm. Jag vet att den har en ny strömsnålare processor med Snapdragon 835. Men det är ju ändå skärmen som slukar ström.

Samsung vet ju om det eftersom de så att säga har skruvat ner skärmupplösningen som standard:
http://www.phonearena.com/news/Galaxy-S8-and-...

Visst är de försiktiga efter Note 7 historien, men att de ändå inte hade kunnat få lite mer kapacitet känns märkligt.

Man kan se på HTC.s eller Vernees senaste modeller med sina rätt massiva batterier, och ändå är telefonerna inte överdrivet tjocka:
http://www.swedroid.se/htc-offentliggor-one-x...
https://www.aliexpress.com/store/product/Vern...

Där skulle Apple verkligen kunna differentiera sig gentemot Samsung. Sätt in ett massivt batteri med lång standby/användningstid. Det tror jag skulle locka fler kunder än en helt "bezelfri" display.

Däremot har samsung snabbladdare och jag tror inte batteritid blir så mkt bättre framöver då hela tiden de skall in större skärmar mer pixlar och nya funktioner, däremot laddning kan Apple jobba på!
En död iPhone tar flera minuter innan du ens kan starta, en död samsung = i med sladden och du kan starta upp den.
Hur många har inte stört sig på att man suttit i ett samtal och batteriet dog eller ngt annans viktigt och man bara väntar på att telefonen skall starta!
Trådlös laddning och USB-C samt snabbladdning tror jag är det som man skall satsa på, självklart batterier med men verkar ju vara svårare

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-05-03 20:29
Ursprungligen av @ndreas:

Hur många har inte stört sig på att man suttit i ett samtal och batteriet dog eller ngt annans viktigt och man bara väntar på att telefonen skall starta!

Givetvis vill alla att batterierna ska vara så bra som möjligt och att laddning ska gå så snabbt om möjligt, det vill jag också.

Samtidigt, att bli helt uppstirrad för att få vänta två minuter...ja då är det ju konstigt på det hållet.

Ursprungligen av PaO:

Bättre batteritid ? är nog önskvärt

https://youtu.be/yMC_zo_Ge3w

Grafikchippet i S8 gör att batteritiden blir såpass mycket bättre.
Processorn får jobba hårdare i iPhonen och drar mer ström så det får vi hoppas iPhone 8 förbättrar men det räknar jag med.

Ursprungligen av zinned:

Samtidigt, att bli helt uppstirrad för att få vänta två minuter...ja då är det ju konstigt på det hållet.

Nja, jag är/var i en situation då jag satt i ett supportsamtal med en iPhone 7 och som alla vet så kan man inte ladda mobilen samtidigt som man har trådbundet headset. Min iPhone dog - samtalet bröts och jag fick lite panik på att telefonen aldrig startade. När den väl behagade att starta hade jag tre missade samtal från supportkillen men han hade då gett upp att försöka ringa tillbaka så jag fick sätta mig i kön igen... en timme and counting...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-05-04 12:27
Ursprungligen av primu[s]®:

Nja, jag är/var i en situation då jag satt i ett supportsamtal med en iPhone 7 och som alla vet så kan man inte ladda mobilen samtidigt som man har trådbundet headset. Min iPhone dog - samtalet bröts och jag fick lite panik på att telefonen aldrig startade. När den väl behagade att starta hade jag tre missade samtal från supportkillen men han hade då gett upp att försöka ringa tillbaka så jag fick sätta mig i kön igen... en timme and counting...

Lide bull, så klart. Dock en speciell situation

1
Bevaka tråden