Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Silverlight

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-05-02 20:02

Jag har alltid kunnat använda mina streaming-tjänster som kräver Microsoft Silverlight, som t ex Cmore, i Safari. Inga problem alls. Nu, efter datorbyte men med samma OS-disk, så fungerar det inte. Eller rättare sagt, jag får ljud men ingen bild.

Jag har kontrollerat inställningarna för insticksfilen i Safari men där är inga konstigheter utan Silverlight är inställt att köras för alla siter. Om jag kör igång Firefox så fungerar allt som det ska där men inte i Safari. Jag har kastat insticksfilen och tagit ner den igen men ingen förändring, fortfarande bara ljud och ingen bild.

Vad gör jag?

macOS 10.12.4 (uppdaterade precis, fungerande lika illa för fem minuter sedan under 10.12.3)

Har du provat stänga av (eller på, beroende på vad det står på idag) hårdvaru-acceleration i Silverlight?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-05-03 19:24
Ursprungligen av keptang:

Har du provat stänga av (eller på, beroende på vad det står på idag) hårdvaru-acceleration i Silverlight?

Var kommer jag åt den togglen?

Senast redigerat 2017-05-03 19:34
Ursprungligen av zinned:

Var kommer jag åt den togglen?

Program -> Silverlight -> Uppspelning

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-05-03 19:34
Ursprungligen av barbapappa_86:

Program -> Silverlight -> Uppspelning

Nej, jag har ingen Silverlight i program-mappen. Det verkar endast vara en browser plugin.

Btw, upptäckte nu att jag lyckades få bild i en tv-serie (Det största äventyret). Testat flertalet film, tv-serier och livesänd sport men stendött vad det gäller bild.

Ursprungligen av zinned:

Nej, jag har ingen Silverlight i program-mappen. Det verkar endast vara en browser plugin.

Btw, upptäckte nu att jag lyckades få bild i en tv-serie (Det största äventyret). Testat flertalet film, tv-serier och livesänd sport men stendött vad det gäller bild.

Kan du inte klicka/högerklicka på "videon" när den spelas och få några val där? Ibland brukar det finnas inställningar där.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-05-03 19:54
Ursprungligen av keptang:

Kan du inte klicka/högerklicka på "videon" när den spelas och få några val där? Ibland brukar det finnas inställningar där.

Du tänker nog på Flash. Nej, sådana finns ej.

Ursprungligen av zinned:

Nej, jag har ingen Silverlight i program-mappen. Det verkar endast vara en browser plugin.

Btw, upptäckte nu att jag lyckades få bild i en tv-serie (Det största äventyret). Testat flertalet film, tv-serier och livesänd sport men stendött vad det gäller bild.

Den jag har i min programmapp är en genväg som pekar till appen som finns under:
/Library/Internet Plug-Ins/Silverlight.plugin/Contents/Resources

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-05-03 20:12
Ursprungligen av barbapappa_86:

Den jag har i min programmapp är en genväg som pekar till appen som finns under:
/Library/Internet Plug-Ins/Silverlight.plugin/Contents/Resources

Den hittade jag, fanns dock ingen genväg till den i programmappen.

Hjälpte tyvärr inte heller med att tweaka maskinvaruaccelarationen.

1
Bevaka tråden