Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte logga in på iCloud (iPhone 6)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har en iPhone 6 och upptäckte imorse att mina kontakter, mail, anteckningar mm. var borta. Bilder jag tog laddade inte heller i kamerarullen. Gick in på inställningar och såg att jag hade blivit utloggad från iCloud på min mobil. Sedan dess har jag inte kunnat logga in igen! Det står att den bekräftar, och så laddar det ett tag sen slutar det. Är 100% säker att det är rätt inloggning också då jag till och med återställt lösenordet.

Har i princip testat allt. Startat om, nollställt inställningar, lösenord, bytt wifi-nätverk. Har snackat med Apple Support i närmare två timmar men vi kom inte fram till något där heller, de sa att de aldrig stött på detta tidigare. Tänkte att problemet kunde vara att jag har iOS 10.2.1 och när jag försökte uppdatera till iOS 10.3.1 (den senaste) har det stått att det "uppstått ett fel". Antar att det beror på att jag inte är inloggad på iCloud?

Apple support sa att jag antagligen måste återställa telefonen, men problemet är att jag inte har någon säkerhetskopia sedan ett år sedan och när jag försöker säkerhetskopiera till iTunes så säger den även där att det "uppstått ett fel", och mitt iCloud-utrymme är fullt.

Vad kan felet vara?

Uppdatering: Skulle starta om mobilen men nu vill den inte starta igen? Väntat i över en timme med laddare i, detta kan ju knappast ha med iCloud att göra. Nån som vet vad jag ska göra åt det?

Senast redigerat 2017-04-19 20:18
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-04-19 19:20

Testa http://www.icloud.com
Apple har sagt att de har ett problem med iCloud nu, som de jobbar på, så vänta lite med att återställa något.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2017-04-19 19:58

Startade en liknande tråd fast under iPhone avdelningen. Har precis pratat med supporten på Apple och ingenjörerna för iCloud är medvetna om detta problem då det har drabbat flera användare, så man håller på och jobbar på det enligt supporten.

Ursprungligen av Hoya:

Startade en liknande tråd fast under iPhone avdelningen. Har precis pratat med supporten på Apple och ingenjörerna för iCloud är medvetna om detta problem då det har drabbat flera användare, så man håller på och jobbar på det enligt supporten.

Såg det! Hoppas det löser sig snart

1
Bevaka tråden