Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beamer har slutat fungera (se bild)

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag får inte Beamer att fungera längre.
Följande meddelande dyker upp i datorn då jag försöker sätta igång en film (se bild).

Om inte jag letar på fel ställe i inställningsmenyn på Apple TVn så finns inte längre den inställningen meddelandet hänvisar till?
Endast en "kod"-inställning, dvs inte slå av helt, eller är jag på fel ställe?

Någon som har en ide?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-04-17 18:34

Om jag ska tyda detta så är du rökt.

Samma sak här, måste ha kommit i senaste versionen, för innan funka det utan att man gjorde nånting

Alla Apple enheter som datorer och iEnheter funkar dock med skärmdubblering etc.
Apple har väl hittat på nått fuffens :-/

Har rapporterat till Beamer men var rapporterar jag TV 4 problem till Apple?

Ursprungligen av CekariYH:

...men var rapporterar jag TV 4 problem till Apple?

https://www.apple.com/feedback/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-04-17 19:11

Beamer har tydligen en betaversion ute som funkar med tvOS 10.2

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Tack Jesper!

Ursprungligen av IngoX:

Beamer har tydligen en betaversion ute som funkar med tvOS 10.2

Typiskt, det missade jag, men har iaf felanmält till Beamer och Apple... lite i onödan då

Kalas, betan funka perfekt

Ursprungligen av CekariYH:

Kalas, betan funka perfekt

Vilken lättnad.
*Glad!*

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-04-18 09:41

Där ser ni, man ska inte hålla på med halvmesyrmjukvaror som Beamer utan hålla sig till vettigare saker...som iFlicks t ex

Ursprungligen av zinned:

Där ser ni, man ska inte hålla på med halvmesyrmjukvaror som Beamer utan hålla sig till vettigare saker...som iFlicks t ex

Den funkar ju skitbra, och enkelt, bara dra en video till appen (ostartad eller startad så startar allt upp TV 4 och TV mm) och börjar visas och dom har ju redan en fix

Gillar dessutom minimala enkla program som Beamer utan en massa lull lull... enkel och avskalad.... för tillfälliga filmer som man inte vill ha i iTunes.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-04-18 09:55
Ursprungligen av CekariYH:

Gillar dessutom minimala enkla program som Beamer utan en massa lull lull... enkel och avskalad.... för tillfälliga filmer som man inte vill ha i iTunes.

Och det är inte iFlicks då, menar du? Dessutom kan du få iFlicks att helt arbeta automatiskt, du behöver inte göra en enda handpåläggning om du inte vill.

Jag ville inte starta pajkastning här utan mer påminna om att det finns bättre alternativ om man vill ha möjlighet till automatik istället för att tvingas manuellt starta saker varje gång.

Ursprungligen av zinned:

Och det är inte iFlicks då, menar du? Dessutom kan du få iFlicks att helt arbeta automatiskt, du behöver inte göra en enda handpåläggning om du inte vill.

Jag ville inte starta pajkastning här utan mer påminna om att det finns bättre alternativ om man vill ha möjlighet till automatik istället för att tvingas manuellt starta saker varje gång.

Jag har inte provat iFlicks iofs, men behöver inte ett filmbibliotek etc för det jag använder Beamer till och vadå starta manuellt? man måste ju välja filmen man vill se oavsett app.
Har du provat Beamer?

1
Bevaka tråden