Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går inte låsa upp dator med Apple Watch

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2017-03-09 00:41

Utrustning som följer: MBA 2013 med MacOS 10.12.3. iPhone 7 Plus med iOS 10.2.1. Samt Apple Watch 2 Sport med WatchOS 3.1.3.

Problem: Jag kan inte aktivera funktionen för att låsa upp datorn med hjälp av klockan. (Se bild)
Felsökning: Startat om telefon och klocka utan resultat. Reset av NVRAM samt SMC på datorn, utan framgång. Wifi är påslaget.
Ska prova med att skapa en ny användare i morgon och prova, efter lite sömn...

Har ni några andra förslag på felsökning om inte en ny användare skulle fungera?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-03-09 06:16

Både klockan och MBA inloggade på iCloud med samma Apple-ID?
Tvåfaktorautentisering (och inte det äldre tvåstegsverifiering) aktiverat på ditt Apple-ID?
https://support.apple.com/sv-se/HT206995

  • Medlem
  • 2017-03-09 08:02

Yes och yes. Ska prova med en ny användare ikväll.

  • Medlem
  • 2017-04-16 19:28

Hej, jag hade liknande problem. För mig löste det sig genom att jag stängde av alla mina enheter. Alltså telefon, dator och klocka i ett par minuter. Sen när jag startade upp så funkade saker och ting att lägga till igen.

Jag fick problem efter senaste uppdatering av apple Watch häromdagen. Men efter att ha provat allt annat som att logga in på mitt applekonto och radera klockan som enhet medmera så var det lösningen ovanför som fixade det.

Lycka till

Senast redigerat 2017-04-16 19:58

Ibland blir det så där, sen plötsligt funkar det att sätta på det... vet ej varför.

  • Medlem
  • 2017-04-17 01:06
Ursprungligen av CekariYH:

Ibland blir det så där, sen plötsligt funkar det att sätta på det... vet ej varför.

Precis. Jag vet inte hur det gick till, men en förmiddag så fungerade det igen, utan att jag hade ändrat något.

  • Medlem
  • 2017-04-18 12:01
Ursprungligen av Dalle:

Precis. Jag vet inte hur det gick till, men en förmiddag så fungerade det igen, utan att jag hade ändrat något.

Så skönt att det fungerar igen. Det är så tråkigt när man upptäcker en funktion som man knappt inte visste att den fanns innan, helt plötsligt inte fungerar. Det är då man inser hur bra den var till att börja med haha.

Med vänlig hälsning,
Spindelmannen?

1
Bevaka tråden