Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Photos beskär bilder automatiskt

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppland
  • 2017-04-15 19:01

Jag fattar ingenting, det här är nytt för min del. Helt plötsligt har Photos på datorn bestämt sig för att beskära bilder när jag importerar från iPhone. Jag kan dubbelklicka på en bild i Photos efter importen, klicka edit och sedan välja "revert to original" för att återställa den.

Vad är det som sker och, mer intressant, hur slår man av det??

  • Medlem
  • 2017-04-15 20:07
Ursprungligen av flygarn:

Jag fattar ingenting, det här är nytt för min del. Helt plötsligt har Photos på datorn bestämt sig för att beskära bilder när jag importerar från iPhone. Jag kan dubbelklicka på en bild i Photos efter importen, klicka edit och sedan välja "revert to original" för att återställa den.

Vad är det som sker och, mer intressant, hur slår man av det??

Har du redigerat bilderna i iPhone innan du importerar?

  • Medlem
  • Uppland
  • 2017-04-15 20:16

Nej, men jag misstänker att problembilderna är sådana jag sparat till telefonen via Telegram, alltså inga jag plåtat själv. De kommer från en Galaxy S6. Jag tror inte de redigerats på den men det är något som muppar sig ändå. Det går ju att fixa men det är irriterande.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-04-15 23:32

Kan det helt enkelt vara så att bilderna är tagna med en Galaxy som varit inställd på att ta bilder i 16:9-format, medan iPhone tar foton i 4:3-format och Bilder därför som grundinställning beskär till 4:3?

Citat:

In Galaxy S6 and Galaxy S6 edge, the available sizes for the rear camera include:
• 16M (16:9). The storage space needed for such a photo is about 4-5MB.
• 12M (4:3).
• 8.9M (1:1).
• 8M (4:3)
• 6M (16:9)
• 2.4M (16:9). The file size usually is less than 1MB.

1
Bevaka tråden