Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ungdomar gillar Iphone och Apple Watch

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En ny undersökning visar att intresset för Iphone och Apple Watch ökar bland ungdomar i USA.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-04-11 14:44

Den här typen av statistik tycker jag saknas när det visas att android har 80-ish % av marknaden.

Att det köps massa low end android i asien är förvisso en viktig del av statistiken, men det är tydligt att det inte visar hela sanningen.

  • Medlem
  • 2017-04-11 20:25
Ursprungligen av Json_81:

Den här typen av statistik tycker jag saknas när det visas att android har 80-ish % av marknaden.

Att det köps massa low end android i asien är förvisso en viktig del av statistiken, men det är tydligt att det inte visar hela sanningen.

Skulle vara intressant med samma undersökning i Syd Korea ?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-04-11 23:21
Ursprungligen av PaO:

Skulle vara intressant med samma undersökning i Syd Korea ?

Förvisso, men där tror jag det är ganska likt USA.

Ursprungligen av Json_81:

Den här typen av statistik tycker jag saknas när det visas att android har 80-ish % av marknaden.

Att det köps massa low end android i asien är förvisso en viktig del av statistiken, men det är tydligt att det inte visar hela sanningen.

Problemet är att i förra testet tillfrågades 400 ungdomar i USA om Android.

400

Det är...rent ut sagt korkad statistik. Hur tillförlitlig är den om det säljs miljontals och åter miljontals Androidenheter, men en "enkät" ställd till 400 ungdomar säger precis vaf resten ska tro är sant för alla? Hur tänkte man där?

Hur välbärgade är familjerna? Har ungdomarna köpt telefonerna själva? Har någon ens råd med en iPhone?

And so forth.

  • Medlem
  • 2017-04-12 05:01
Ursprungligen av Segas:

Problemet är att i förra testet tillfrågades 400 ungdomar i USA om Android.

400

Det är...rent ut sagt korkad statistik. Hur tillförlitlig är den om det säljs miljontals och åter miljontals Androidenheter, men en "enkät" ställd till 400 ungdomar säger precis vaf resten ska tro är sant för alla? Hur tänkte man där?

Hur välbärgade är familjerna? Har ungdomarna köpt telefonerna själva? Har någon ens råd med en iPhone?

And so forth.

Apple och iPhone är ju populära helt klart och USA samt Sverige är ju iPhone land. Precis som Syd Korea och Holland är Samsung land.

Men Apple har en unik ställning hos sina kunder det är helt klart.

Ursprungligen av PaO:

Skulle vara intressant med samma undersökning i Syd Korea ?

Inte en undersökning men du fick mig att tänka på den gången jag var på tjänsteresa i Sydkorea (på uppdrag för Samsung) med min en-vecka gsmla iPhone 6 (köpt på releasedagen)

Vi satt på Uncle Ben, vårt lokala "stamställe" och bartendern frågade helt plötsligt. "Is that the new IPhone?" och jag visade den för honom.

Han blev så nöjd att han lämnade ut lösenordet till wi-fi nätet

Men samsung är fruktansvärt stora där. De säljer till och med bilar under namnet Samsung "

Ursprungligen av PaO:

Apple och iPhone är ju populära helt klart och USA samt Sverige är ju iPhone land. Precis som Syd Korea och Holland är Samsung land.

Men Apple har en unik ställning hos sina kunder det är helt klart.

Huh? Det där begrep jag inte hälften av, tyvärr.

iPhone land? Samsung land? ?

Ursprungligen av PaO:

Apple och iPhone är ju populära helt klart och USA samt Sverige är ju iPhone land. Precis som Syd Korea och Holland är Samsung land.

Nej, Samsung är inget land. Det är ett företag.
Sen finns det inget land som heter Korea, det finns Sydkorea och Nordkorea.

/Språkpolisen ingriper, i all välmening. (Förlåt, kunde inte låta bli, men det är ruggigt svårt att läsa text som är så särskriven.)

Ursprungligen av carlsson:

Nej, Samsung är inget land. Det är ett företag.
Sen finns det inget land som heter Korea, det finns Sydkorea och Nordkorea.

/Språkpolisen ingriper, i all välmening. (Förlåt, kunde inte låta bli, men det är ruggigt svårt att läsa text som är så särskriven.)

Jag tror inte att du ska åka till republiken Korea och säga att landet heter "South Korea"... Du blir inte populär då.

Samsungland är nog inte helt fel även om det finns andra stora företag som LG m.fl. Storföretagen och stadsapparaten är ganska tätt sammanvävda.

1
Bevaka tråden