Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ominstallera OS Sierra, Macbook hittar inte strömadaptern

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har en gammal Macbook Air från mid-2011, köpt 2012. Den har fungerat jättebra under alla år men för ungefär sex månader sedan lade batteriet av, så nu fungerar den endast med strömkabeln.

Nu har den dessutom blivit extremt långsam. Jag har reparerat skivorna och felsökt med hardware-test (som jag sen fick veta bara kollar hårddisken). Nu har jag raderat allt på hårddisken och vill uppdatera till senaste OS Sierra, men när jag ska installera Sierra säger datorn att jag måste ansluta den till strömadaptern först. Jag vet inte hur jag ska komma runt det här, för den gröna lampan lyser, och den är ansluten. Datorn fungerar inte alls utan strömkabeln. Jag har testat att starta om ett par gånger men får samma resultat.

Är det någon som vet om det går att komma runt problemet eller fixa det på något sätt?

Tack för svar!

Låter som att batteriet kan ha gett upp.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Låter som att batteriet kan ha gett upp.

Ja, batteriet gav upp för ett par månader sedan. Men jag kan använda datorn med strömkabeln, därför tycker jag att det är konstigt att den säger att jag ska ansluta strömkablen när den redan är ansluten.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Låter som att batteriet kan ha gett upp.

Vilken slutsats, stod ju på rad två.

TS, Installerar du om via usb eller nätet?

Ursprungligen av skrotnisse92:

Vilken slutsats, stod ju på rad två.

TS, Installerar du om via usb eller nätet?

Från nätet (tror jag, har laddat ned Sierra via App store och har nu filen på datorn), men efter att ha läst ditt inlägg nu ska jag testa att lägga Sierra på USB och försöka den vägen. Tack!

Ursprungligen av skrotnisse92:

Vilken slutsats, stod ju på rad två.

TS, Installerar du om via usb eller nätet?

Menar såklart att det kan vara därför TS upplever problem med att installera om macOS.

Den blir slö när du inget batteri har eftersom processorn klockad ner. En ominstallation hjälper inte för att få den kvickare.

Antagligen var väl inte batteriet helslut innan men är det nu.

Ursprungligen av suddgummi:

Den blir slö när du inget batteri har eftersom processorn klockad ner. En ominstallation hjälper inte för att få den kvickare.

Antagligen var väl inte batteriet helslut innan men är det nu.

Ah, tack suddgummi! Jag hoppas den mår bra igen efter ett batteribyte då. Skulle vilja kolla resten av hårdvaran också så det inte blir något annat strul efter batteribytet.

1
Bevaka tråden