Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Registrera som enskild firma för Apple Developer

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har haft ett apple developer license förut som enskild person. Nu ska jag skaffa nytt för min enskilda firma med ett registrerat bolagsnamn!

Jag vill att när jag publicerar något, så ska min firmas namn dyka upp, inte mitt personliga. Hur ska jag då gå med i Apple Developer? Som Individual/Sole proprietor/Single Person Business eller som Company/Organization ?

Såg att ifall jag enroll:ar som företag behöver jag ett D-U-N-S nummer (väldigt oklart vad det egentligen ens är) vilket jag inte tror att jag har.

Frågan lyder alltså; ifall jag skriver upp mig som individuell person, hur får jag att företagsnamnet dyker upp istället för mitt personliga namn?

Ursprungligen av jonteohr:

...ett D-U-N-S nummer (väldigt oklart vad det egentligen ens är)...

http://www.dnb.com/duns-number.html

https://developer.apple.com/support/D-U-N-S/

Och detta är alltså något en enskild firma kan skaffa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-04-07 07:54

Här skaffar du ett DUNS nummer.
https://www.bisnode.se/produkter/dun-bradstre...
Jag har enskild firma som har DUNS-nummer, och är med i Apple Developer programmet.

DUNS är ett slags internationellt organisationsnummer.

Ursprungligen av ne100:

Här skaffar du ett DUNS nummer.
https://www.bisnode.se/produkter/dun-bradstre...
Jag har enskild firma som har DUNS-nummer, och är med i Apple Developer programmet.

DUNS är ett slags internationellt organisationsnummer.

Tack så mycket! Har använt mig att länkarna hos apple för att först kolla upp ifall min firma har ett DUNS nr redan (det hade den tydligen..?) och nu väntar jag på att dom knyter numret till mig också, så verkar nt som att jag behöver skaffa nytt nummer! Tack ändå

Uppdatering:
Fick detta error-meddelande på apple's hemsida när jag använder det nya DUNS-nummret jag nyligen fick skickat till mig:
This organization could not be verified as a legal entity. If you are a sole proprietorship/single person company, enroll as an individual. If this organization should be listed as a legal entity

Står dock också i mailet från D&B "You may start using your number in 14 days". Så försöka igen om 14 dagar i hopp om att det funkar!

Enskild firma ok?

Fick du detta att fungera? Jag har försökt ganska länge men det verkar inte som om Apple accepterar att ha namnet på den enskilda firman för developer-kontot. Jag får bara svar att registrera som individ. Jag har ett DUNS-nummer som jag haft i flera månader men både D&B och Biznode säger att jag inte kan använda det hos Apple. Apple själva säger också att DUNS-numret finns men att det inte är en "legal entity" precis som du skrev nedan.

Ursprungligen av jonteohr:

Uppdatering:
Fick detta error-meddelande på apple's hemsida när jag använder det nya DUNS-nummret jag nyligen fick skickat till mig:
This organization could not be verified as a legal entity. If you are a sole proprietorship/single person company, enroll as an individual. If this organization should be listed as a legal entity

Står dock också i mailet från D&B "You may start using your number in 14 days". Så försöka igen om 14 dagar i hopp om att det funkar!

Ursprungligen av srcmonster:

Fick du detta att fungera? Jag har försökt ganska länge men det verkar inte som om Apple accepterar att ha namnet på den enskilda firman för developer-kontot. Jag får bara svar att registrera som individ. Jag har ett DUNS-nummer som jag haft i flera månader men både D&B och Biznode säger att jag inte kan använda det hos Apple. Apple själva säger också att DUNS-numret finns men att det inte är en "legal entity" precis som du skrev nedan.

Tyvärr inte, kontaktade apple direkt och frågade men fick tyvärr då reda på att eftersom en enskild firma inte är en juridisk entitet så kan jag då inte "identifiera" mig som firman på appstore, då det är jag personligen som är den juridiska personen och inte firman!

1
Bevaka tråden