Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkprogramvara för Mac

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2017-04-01 18:36

Jag har tidigare använt mig av Decimus Synk Pro, vilket var ett ypperligt bra program för synkronisering av data mellan klient och nätverk etc. Sedan Apple släppte Mac OS Sierra fungerar det dock inte längre. Dessutom verkar Decimus ha lagt ner verksamheten. Är det någon här som har tips på annan programvara som gör samma sak som Synk Pro (och som är lika bra)?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-04-01 19:26

Du ställer frågan som om alla är (fd) Sync Pro användare.
Jag som inte är det undrar, vad vill du uppnå? Är det att ha ett synkningsprogram som gör a,b,c... eller nåt annat?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2017-04-01 19:51
Ursprungligen av reboot81:

Du ställer frågan som om alla är (fd) Sync Pro användare.
Jag som inte är det undrar, vad vill du uppnå? Är det att ha ett synkningsprogram som gör a,b,c... eller nåt annat?

Flåt... Jag är ute efter en bra synkoniseringsprogramvara med ett enkelt gränssnitt, men som ändå har hyfsat många options (och som även fungerar).

Bra att du frågade. Jag tänkte rekommendera ChronoSync
Sen kom jag på att jag inte hade aktiverat mina syncs sedan jag clean installerade om Macen för ett tag sedan. Fick jag ta tag i det också
Verkar som de har sale just nu också. Uppgraderingar är alltid fria dessutom.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-04-01 23:02
Ursprungligen av lensv:

Jag har tidigare använt mig av Decimus Synk Pro, vilket var ett ypperligt bra program för synkronisering av data mellan klient och nätverk etc. Sedan Apple släppte Mac OS Sierra fungerar det dock inte längre. Dessutom verkar Decimus ha lagt ner verksamheten. Är det någon här som har tips på annan programvara som gör samma sak som Synk Pro (och som är lika bra)?

Äntligen någon mer än jag som använt Decimus Synk Pro! Jag gillade det programmet skarpt, köpte en licens. Ytterst välgjort backupprogram. Ännu ett program som dödats av Apple med Sierras säkerhetsiver. En paranoid hållning angående säkerhet som allt mer liknar iOS på OS X, som knappt någon bryr sig om och som inte tillför något mervärde i praktiken.

Du kan ta en titt på

Beyond Compare
http://www.scootersoftware.com/features.php

BackupList+
http://robdutoitsoftware.com/index.html

Och naturligtvis CCC.

Men snart funkar väl inte de heller, vi får väl övergå helt och hållet till rsync via Terminalen.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2017-04-02 08:11

Ja, snart kommer väl iOS "på riktigt" även till Mac (och då blir man nog mer eller mindre tvungen att gå tillbaka till PC )

Tack iaf. för era tips @panther & @iSweden! Jag ska kolla närmare på dem när jag får lite tid...

Ursprungligen av lensv:

Ja, snart kommer väl iOS "på riktigt" även till Mac (och då blir man nog mer eller mindre tvungen att gå tillbaka till PC )
Tack iaf. för era tips @panther & @iSweden! Jag ska kolla närmare på dem när jag får lite tid...

Bara att det redan är halvvägs dit utvecklingen går gör väl att man borde lämna macOS bakom sig? Jag använder bara iPhone nu mer, och det är väl också ett frågetecken som baseras på hur Apple väljer att gå framåt med iOS.

Intego Backup Manager Pro?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2017-04-02 19:17
Ursprungligen av Demiurgen:

Intego Backup Manager Pro?

Endast backup... Eller?

Någon som har testat Sync Folders annars? Finns på App Store i två varianter (en gratis och en pro).

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-04-02 19:26
Ursprungligen av iSweden:

Äntligen någon mer än jag som använt Decimus Synk Pro! Jag gillade det programmet skarpt, köpte en licens. Ytterst välgjort backupprogram. Ännu ett program som dödats av Apple med Sierras säkerhetsiver. En paranoid hållning angående säkerhet som allt mer liknar iOS på OS X, som knappt någon bryr sig om och som inte tillför något mervärde i praktiken.

Jo, det finns de som bryr sig. macOS blir allt mer inlåst, men det är inte Apples agenda. Säkra system för användarna står högt på deras agenda, och det är hoten dagens hot de (tvingas) möta.
Apple ställer helt andra krav idag än vad de gjort tidigare på utvecklare. För vissa (TotalFinder) tex så dödar de programmen, men ett synkprogram? Ser inte hur Decimus inte kan fortsätta utveckla programvara för synk.

Ursprungligen av reboot81:

Jo, det finns de som bryr sig. macOS blir allt mer inlåst, men det är inte Apples agenda. Säkra system för användarna står högt på deras agenda, och det är hoten dagens hot de (tvingas) möta.

Frågan som måste ställas är till vilket pris som det sker. Är jakten på "säkra system" så viktigt att det begränsar användarupplevelse och frihet att på egen hand ha kontroll över operativsystemet? Och vad blir konsekvensen av att man hela tiden flyttar från ansvarsutkrävande av enskilda användare till att vagga in användare i en falsk trygghet där tillverkaren förväntas ta allt ansvar?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2017-04-02 20:22

Starta gärna en egen tråd om ni vill diskutera säkerhet etc.

1
Bevaka tråden