Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nummer visas istället för namn i Meddelanden.

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2017-03-31 12:06

Sedan uppdateringen till 10.3 så har min iPhone 7+ börjat visa personens nummer istället för namn i meddelanden.
Jag har provat att radera alla konversationer och starta nya, efter 5 min så återgår den till att visa nummer istället för namn.
Har även provat att logga ut telefonen ur icloud, radera allt icloud-innehåll samt logga in igen, utan framgång.
Har även nollställt alla inställningar i luren utan framgång..

Någon som har några fler bra tips jag kan prova med?

Testat en hard reset? Om inte det hjälper så testa en återställning och synka sedan tillbaka din säkerhetskopia.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2017-03-31 13:04

Håller på med Hard Reset nu, märkte när jag satt vid iPaden att mitt innehåll inte synkades dit via iCloud, musik, bilder, meddelanden osv. Får hoppas detta hjälper!

Jag har det problemet i min Macbook Pro.
Öppnar jag appen Meddelanden så står namnet på vissa. Och numret på vissa.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2017-04-01 18:26

Gjorde en hard reset på både iPhonen samt iPaden, nu funkar icloud som det ska samt att det står namn istället för nummer.
Dock måste jag erkänna att det är lite drygt att behöva göra en hard reset för att komma till bukt med problemet. Har givetvis Googlat också för att se om det finns någon smidig lösning på problemet, hittade dock inget!

Ursprungligen av Hoya:

Gjorde en hard reset på både iPhonen samt iPaden, nu funkar icloud som det ska samt att det står namn istället för nummer.
Dock måste jag erkänna att det är lite drygt att behöva göra en hard reset för att komma till bukt med problemet. Har givetvis Googlat också för att se om det finns någon smidig lösning på problemet, hittade dock inget!

Återkommer problemet så kan du behöva göra det senare jag skrev i inlägg #2.

Lösning som fungerade för mig

Ursprungligen av Hoya:

Sedan uppdateringen till 10.3 så har min iPhone 7+ börjat visa personens nummer istället för namn i meddelanden.
Jag har provat att radera alla konversationer och starta nya, efter 5 min så återgår den till att visa nummer istället för namn.
Har även provat att logga ut telefonen ur icloud, radera allt icloud-innehåll samt logga in igen, utan framgång.
Har även nollställt alla inställningar i luren utan framgång..

Någon som har några fler bra tips jag kan prova med?

Inställningar > Kontakter > Kortnamn ------ stäng av kortnamn

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-12-26 13:51
Ursprungligen av Freppa85:

Jag har det problemet i min Macbook Pro.
Öppnar jag appen Meddelanden så står namnet på vissa. Och numret på vissa.

Hej,

Hittade du någon lösning på problemet?

Jag har ungefär samma problem och det uppstod efter senaste uppdateringarna.

Nummer visas på Apple Watch men namn i telefonen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-01-04 23:23

Väldigt irriterande, det jag har märkt är att om jag via meddelande på datorn lägger till kontakten som visas med nummer igen, kan lägga till i befintlig kontakt, så rättar detta till sig och numret ändras till kontaktnamn.
Då har man i kontakten 2 poster med exakt samma nummer så det är konstigt att den inte känner av det första... Men det här är iallafall ett sätt att få det o fungera, om något omständigt.

Ursprungligen av Freppa85:

Jag har det problemet i min Macbook Pro.
Öppnar jag appen Meddelanden så står namnet på vissa. Och numret på vissa.

Det problemet upplever jag på min iMac...
Verkar som det inte synkar som det ska via iCloud, justering och skapande av ny kontakt på IOS-enheter slår inte riktigt igenom så att säga.

Jag har märkt att det fungerar bäst om man skriver numrena inklusive internationellt prefix. Dvs +46 istället för första nollan.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-01-05 11:02

Jag har använt mig av Apples synkning mellan enheter (dator+iphone+ipad) och aldrig upplevt något strul med nummersynkning. Däremot ska jag erkänna också att det strulade en gång i Continuity's ungdom när man ibland blev tvungen att logga ut alla sina anheter och sedan logga in igen.
Den gång som jag bara för några månader sedan upptäckte var att multipla kontakt-källor (tex iCloud och Google) kunde göra att trots att jag hade lagt in kontakten via en Android hos Google så såg jag den inte i min iPhone. Men vid någon tidpunkt så verkar enheterna ha synkat och nu syns det igen.

1
Bevaka tråden