Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går inte att öppna Officefiler i OneDrive.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis skaffat OneDrive. Har lagt över mina Office-filer och upptäckte då att bara hälften av filerna går att öppna. Alla filer är sparade i Excel 97-2004-arbetsbok. Det är alltså ett gammalt Oofice-paket jag har installerat. Om ingen fil gick att öppna kunde jag förstå det men att bara hälften går att öppna är för mig ett mysterium. Tacksam föt tips vad det kan bero på.

Vilken version av Office har du?
Är alla tillgängliga uppdateringar till Office installerade?
Vilket operativsystem har du?
Får du något felmeddelande på filerna som inte går att öppna?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vilken version av Office har du?
Är alla tillgängliga uppdateringar till Office installerade?
Vilket operativsystem har du?
Får du något felmeddelande på filerna som inte går att öppna?

Office Mac 2008.

Helt ärligt så hittar jag inte var jag ska uppdatera Office...

De filer som går att öppna har en liten excel-logga medan de som inte går att öppna är helt vita

Låter som att filändelse saknas på vissa dokument om ikonerna är vita. Om du vet att det är Excel-filer eller Word-filer t.ex. så kan du ändra filändelsen till .xls respektive .doc och prova dig fram.

Gör en kopia på alla dokument innan du börjar ändra och testa dig fram.

Ursprungligen av keptang:

Låter som att filändelse saknas på vissa dokument om ikonerna är vita. Om du vet att det är Excel-filer eller Word-filer t.ex. så kan du ändra filändelsen till .xls respektive .doc och prova dig fram.

Gör en kopia på alla dokument innan du börjar ändra och testa dig fram.

Ta mig tusan du löste mitt problem!

Stort tack!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-03-20 17:22

Hette möjligen de vita filerna .xlsx respektive .docx ?

Ursprungligen av mattiL:

Hette möjligen de vita filerna .xlsx respektive .docx ?

Hade sparat två filer i xlsx/docx som jag sparade om i xls/doc. Vet du varför xlsx/docx finns överhuvudtaget, känns som det inte fungerar i något sammanhang.

Ursprungligen av Allanmac:

Hade sparat två filer i xlsx/docx som jag sparade om i xls/doc. Vet du varför xlsx/docx finns överhuvudtaget, känns som det inte fungerar i något sammanhang.

Nyare Office-versioner använder .xlsx/.docx/.pptx osv.
https://en.wikipedia.org/wiki/Office_Open_XML

1
Bevaka tråden