Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installation av Sierra på extern disk skapar icke-adminkonto

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2017-03-13 18:43

Jag har installerat Sierra på en extern FW800 disk. Problemet är att installationen har skapat en användare med mitt namn och mitt normala inloggningslösenord MEN utan adminrättigheter. Jag kan ju inte göra någonting utan att vara admin, Flyttassistenten går inte, byta startskiva går inte etc.
Hur f...n får jag till adminrättigheter? Är det bara att radera disken och göra en ny installation och hur hindrar jag i så fall installationen att skapa en nya användare per automatik? Jag vill ju skapa en huvudanvändare och fylla i användarnamn, kortnamn, rättigheter etc. själv.
Jo jag kör med fulla adminrättigheter på min normala användare trots att det inte är rekommenderat, live with it.

iMac 27" sent 2012, 16 GB ram
OS X 10.8.5 på den interna disken som jag skulle vilja att flyttassistenten skulle hämta från till Sierra.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-03-13 19:11

Ladda om datorn med Sierra, men när du gör det skapa en annan användare än din vanliga, efter detta återställ dina data med Flyttassistenten.

Din användare har ett UID (nummer) och den nya användaren ett annat UID.

Ungefär så har jag för mig.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2017-03-13 19:33

Men hur skapar jag en annan användare? Jag får ju inte ens frågan om att skapa en användare.
Måste jag ladda ner en combo installation? Jag körde via App store.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-03-13 20:10

denna sida kan du hitta några tips på hur du kan göra.

Ursprungligen av Gunnar B:

...Måste jag ladda ner en combo installation?...

Det finns inget som heter combo-installation. Det finns combo-uppdateringar, vilket är uppdateringar som innehåller allt från både senaste och tidigare uppdateringar (Exempel: 10.12.3 Combo är en kombination av 10.12.1-, 10.12.2- och 10.12.3-uppdateringarna).

Senast redigerat 2017-03-13 23:59
1
Bevaka tråden