Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inställningar Logic PRO X audio

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Då jag spelar in software så blir det ingen audio filé/audioinspelning, bara en midi-file. Vad är fel i inställningarna. Jag använder interna ljudkortet.

Nybörjare

Använder Logic Pro X

Ursprungligen av Tonyöberg67:

Då jag spelar in software så blir det ingen audio filé/audioinspelning, bara en midi-file. Vad är fel i inställningarna. Jag använder interna ljudkortet.

Nybörjare

Låter som att du har spelat in ett MIDI-spår. Du behöver även lägga till ett instrument. Finns massor med information på youtube och Google som är riktigt bra.

Jo, förstått det.
Och om jag kör hårdvara funkar det.
Men om jag kör mjukvara och då genom interna Mac ljudkortet. ???

Ursprungligen av Tonyöberg67:

Jo, förstått det.
Och om jag kör hårdvara funkar det.
Men om jag kör mjukvara och då genom interna Mac ljudkortet. ???

Förstår inte riktigt vad du menar, men det du behöver göra (tror jag) är att assigna ett instrument till själva spåret.

https://support.apple.com/kb/PH13419?locale=s...

Lägg till någon av Apples syntar och se om det kommer ljud.

Ursprungligen av Tonyöberg67:

...Vad är fel i inställningarna?...

Omöjligt att svara på om du inte berättar vilka inställningar du har gjort.

Ursprungligen av Tonyöberg67:

...kör hårdvara funkar det.
Men om jag kör mjukvara...

Vad menar du med "kör hårdvara" och "kör mjukvara"?

Beskriv gärna lite mer i detalj vad du gör, vad du förväntar dig ska hända, och vad som faktiskt händer.

Kör man softwareinstrument så blir det givetvis midi-filer (som man kan t.ex. efterredigera millisekund för millisekund...typ...). Vill du ha dessa som audiofiler får du dumpa dom till det. Det brukar man göra när man verkligen är nöjd med lirandet och inte ska ändra något mera.

1
Bevaka tråden