Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple mail käkar ram

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eksjö
  • 2017-03-12 13:58

Någon som har en ide om varför Apple mail använder 5.5Gb ram, datorn (MBP-L11) blir rätt seg då den har 8Gb Ram

Vilken version av macOS och mail.app har du?

Här kanske du kan få lite tips: https://discussions.apple.com/thread/6611183?...

Om du inte får det att fungera, speca då vad du har testat. Om du löser det, skriv gärna vad som löste det då det kan hjälpa andra

Apple mail är ett värdelöst program. Jag kör Airmail 3 istället.

  • Medlem
  • Eksjö
  • 2017-03-12 19:45
Ursprungligen av barbapappa_86:

Vilken version av macOS och mail.app har du?

Här kanske du kan få lite tips: https://discussions.apple.com/thread/6611183?...

Om du inte får det att fungera, speca då vad du har testat. Om du löser det, skriv gärna vad som löste det då det kan hjälpa andra

Sierra och "senaste" versionen dvs allt är uppdaterat genom app store
Ska testa med tipsen i apple tråden även om det gäller tidigare versioner av OSx

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Apple mail är ett värdelöst program. Jag kör Airmail 3 istället.

Använder Apple Mail till ett POP, IMAP, Exchange. Har aldrig upplevt något problem. Integreringen med AppleScript är mycket bra. Backup görs enbart på förändringar.
Vad är problemet?

Ps. Ser det som en fördel att RAM som är installerat används.

  • Medlem
  • Eksjö
  • 2017-03-12 22:58
Ursprungligen av hummel:

Använder Apple Mail till ett POP, IMAP, Exchange. Har aldrig upplevt något problem. Integreringen med AppleScript är mycket bra. Backup görs enbart på förändringar.
Vad är problemet?

Ps. Ser det som en fördel att RAM som är installerat används.

Problemet är att datorn är jätteseg, kollar i aktivitetshanteraren och ser att Apple mail tar 5gb av 8 och antar då att det är något med mailprogrammet som segar ner hela datorn. Avlutar mail och datorn blir "normal" igen. Gör jag något fel?

Ursprungligen av Pimmp:

Problemet är att datorn är jätteseg, kollar i aktivitetshanteraren och ser att Apple mail tar 5gb av 8 och antar då att det är något med mailprogrammet som segar ner hela datorn. Avlutar mail och datorn blir "normal" igen. Gör jag något fel?

Det är något som är fel kan man väl säga. Så ska inte Mail vara. Något är fel. Testa att Bygga om all dina brevlådor är första sak att göra. Se till att du har en komplett backup på allt innan du börjar mecka!

Hur mycket ledigt minne är intressant (mycket viktigare än hur mycket mail använder)?
Hur ser Minnestrycket ut när du har Mail startat?

Senast redigerat 2017-03-13 18:46
1
Bevaka tråden