Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plex Cloud erbjuder film och TV från molnet

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Plex lanserar sin molntjänst i skarp version, som gör det möjligt att köra mediaservern från molnlagringar såsom Dropbox och Google Drive.

Läs hela artikeln här

Tyvärr värdelös för mig då kostnaden för utrymmet (dropbox, Google drive, one drive) blir mer än vad jag betalar i elkostnad för nuvarande server.

Jag gjorde samma upplägg (typ) fast föredrar Infuse Pro 5 som också kan streama från molnet och skaffade mig Dropbox Pro. Fungerar oerhört smidigt.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2017-03-10 14:02

Synd att de tog bort Amazon Cloud Drive. Obegränsat utrymme för 600 spänn om året. Går att lösa, men det kräver att du har en Plex Media Server själv.

  • Medlem
  • 2017-03-10 18:45
Ursprungligen av Borttaget:

Tyvärr värdelös för mig då kostnaden för utrymmet (dropbox, Google drive, one drive) blir mer än vad jag betalar i elkostnad för nuvarande server.

Om du preminumerar på Office så får du 1TB gratis Onedrive men det kanske inte räcker långt.
Sen vad drygt att ladda upp allt i molnet m.m, bättre att ha det lokalt snabbare och man får access snabbare med.

Senast redigerat 2018-07-23 15:39

Jo, fast då har du det också "bara" lokalt och behöver ha datorn igång alt. en NAS.

Ursprungligen av Calby:

Om du preminumerar på Office så får du 1TB gratis Onedrive men det kanske inte räcker långt.
Sen vad drygt att ladda upp allt i molnet m.m, bättre att ha det lokalt snabbare och man får access snabbare med.

1TB räcker inte när jag rippar mina Blu-ray och låter dem vara 30-40GB vardera på min lagring.

Ingen kvalitetsförsämring här inte då jag ibland använder infuse också.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-03-11 09:49
Ursprungligen av kafferast:

Jo, fast då har du det också "bara" lokalt och behöver ha datorn igång alt. en NAS.

Självklart, varför ska man stänga av dem?

Haha sant?

Helt värdelös tjänst. Vad är det för filmer dom hade tänkt man skulle ladda upp på det så kallade molnet? Små rippar på några få GB? Onedrive har la en spärr på max 10GB? Bara början på filmen ju!

Ursprungligen av SweSG:

Helt värdelös tjänst. Vad är det för filmer dom hade tänkt man skulle ladda upp på det så kallade molnet? Små rippar på några få GB? Onedrive har la en spärr på max 10GB? Bara början på filmen ju!

Serier och egna filmer

Håller med. Direkt löjlig tjänst. Bättre ha sina filmer lagrade på vanlig HDD och sedan se dem med än bättre mediaspelare typ Dune. I alla fall om det är kvalitet man vill åt. Skall man rippa sina egna Bluray så (vilket jag inte förstår att man gör) så är det ju helt ute att använda molntjänst.

Ursprungligen av MalcomX:

Skall man rippa sina egna Bluray så (vilket jag inte förstår att man gör) så är det ju helt ute att använda molntjänst.

Nu är jag nyfiken
Vad är det som är svårt att begripa i detta läge?

Ursprungligen av Borttaget:

Nu är jag nyfiken
Vad är det som är svårt att begripa i detta läge?

Det är väl uppenbart. Varför rippar man något som redan är lagrat?

Senast redigerat 2018-07-23 15:45
Ursprungligen av MalcomX:

Det är väl uppenbart. Varför rippar man något som redan är lagrat?

För att slippa massa skivor. Jag gör likadant. Kör sedan filmer och serier från en server.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-03-13 07:21

+1

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-03-13 10:47
Ursprungligen av MalcomX:

Det är väl uppenbart. Varför rippar man något som redan är lagrat?

Det är väl givet? Hantera fysiska skivor vill man ju inte.

Ursprungligen av MalcomX:

Det är väl uppenbart. Varför rippar man något som redan är lagrat?

Få tillgång till sina filmer på alla enheter istället för bara Blu-ray-spelaren.

1
Bevaka tråden