Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp kan inte installera om macOS

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har köpt en begagnad macbook pro men har problem vid ominstallationen av OS X. Efter jag har skrivit in mitt Apple id, kommer det upp en ruta " objektet är inte tillgängligt för tillfället. Försök igen senare"
Vad ska jag göra?

Senast redigerat 2017-03-11 01:20

Vilken MacBook Pro-modell är det?
Vilken version av macOS är det som du försöker hämta?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vilken MacBook Pro-modell är det?
Vilken version av macOS är det som du försöker hämta?

Tidigt 2011 13"
Står att det är lion

Gå till Mac App Store och hämta ner Sierra i stället, och installera det. Finns ingen anledning att köra något så gammalt som Lion.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Gå till Mac App Store och hämta ner Sierra i stället, och installera det. Finns ingen anledning att köra något så gammalt som Lion.

Okej men jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig ifrån recovery läget som jag är i nu? Har testat raderat hårdisken i skivverktyg, startat om och tryck cmd r
Men blir samma sak ändå

Lägg gärna in bilden direkt i inlägget. Externa bildlänkar har en tendens att sluta fungera efter ett tag.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Lägg gärna in bilden direkt i inlägget. Externa bildlänkar har en tendens att sluta fungera efter ett tag.

Sådär:

Okej jag löste det själv, kan nämna vad jag gjorde för personer som undrar i framtiden:
La helt enkelt in osx sierra på ett usb minne och bootade upp mac book pro,n med alt tangenten intryckt . Laddade hem sierra från app store från min mac mini och la in det på usb stickan med terminalen med hjälp av denna guide: https://support.apple.com/sv-se/HT201372
Finns många bra guider på youtube och nätet också.
Vet dock inte vad jag skulle gjort om jag inte hade min mac mini.

1
Bevaka tråden