Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärm kompatibel med macbook pro?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, nyligen gick skärmen sönder på min macbook pro från januari 2014, helt plötsligt blev den bara svart. Lämnade in den och datorn i sig funkade, det var bara skärmen som var trasig, så tills vidare tänkte jag använda en extern skärm men har haft problem att få igång den.
Den externa skärmen som jag har är en Eizo Flexscan L768 och på Macforum fick jag rådet att köpa en Apple Mini DisplayPort to VGA Adapter att koppla mellan skärmen och min macbook, då det var rätt koppling till uttagen på min mac. Kan tilläggas att jag kopplar även ljud via en audio interface (Lexicon), därav tror jag inte att en hdmi-adapter är lika fungerande som en vga.

Har försökt googla fram info om Eizo-skärmen är kompatibel med min macbook men har svårt att hitta något som hjälper mig, så om någon här sitter på någon bra information hade det varit guld!
Har även hört att jag ev kanske också behöver skaffa ett tangentbord med en on/off-knapp på för att kunna starta min macbook på den externa skärmen på rätt sätt (eftersom jag inte kan se/komma åt inställningarna på min mac pga svart skärm), är det något jag bör gå & köpa eller är det möjligt utan?

Tack på förhand!

Ursprungligen av La_Dolce:

...om Eizo-skärmen är kompatibel med min macbook...

Ja, i princip kan man säga att alla skärmar är kompatibla med alla datorer. Det handlar bara om att hitta rätt kabel/adapter för att koppla ihop dem.

Av den information jag hittat, så verkar det som skärmen har både VGA och DVI, och då tycker jag att det är konstigt att du blev rekommenderad att köpa en VGA-adapter. Det blir mycket bättre via DVI.

Var det på Macforum du lämnade in den eller var det hos någon annan? Det är möjligt att de inte gjort den sedvanliga NVRAM/PRAM + SMC reseten på datorn. Men Macforum borde testat det.
Om du har flyt är det annars bara att testa det (se t.ex. http://osxdaily.com/2014/11/22/fix-macbook-pro-booting-black-screen/, eller http://reinout.vanrees.org/weblog/2015/01/14/updated-black-screen-macbook-instructions.html).

Det skulle ju också kunna vara själva kabeln som går mellan skärm och dator, om du vickar på skärmen i olika positioner, hoppar den igång då? Jag hade en gång i tiden en svart Macbook som bara fungerade i vissa vinklar innan jag fick bytt ut kabeln.

1
Bevaka tråden