Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fått enorma mängder dubletter av smarta grupper i Contacts

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På min ena dator som kör Mac OS 10.12.3 (felet har hängt med genom flera generationer OS X och Mac OS) så har jag fått dussintals dubletter av smarta grupper. Vi pratar ca 150 exemplar av varje grupp. Processorn går bananas varje gång jag försöker radera en dubblett. Förslag på lösning? Det är bara på denna datorn och kontakterna samt grupperna synkas via iCloud. På iCloud.com ser det normalt ut, så även på min andra dator som är inloggad på samma iCloud.

Ligger de möjligtvis på en mail? Tänker om du kan radera dem direkt från tex google eller iCloud.

Logga ut och in på iCloud?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Ligger de möjligtvis på en mail? Tänker om du kan radera dem direkt från tex google eller iCloud.

De ligger i iCloud men syns bara i varsitt exemplar på iCloud.com och på andra enheter som är inloggade med samma konto.
Eftersom det rör sig om ca 150 dubletter per smart grupp så talar vi om totalt ca 2000 smarta grupper som då låste raderas en och en. Lär ta minst en vecka om jag sysslar med det på heltid.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Logga ut och in på iCloud?

Ska testa det snarast!

Hur gick det?
Bara lite intresserad av vad som har hänt för dig.

Ursprungligen av CekariYH:

Hur gick det?
Bara lite intresserad av vad som har hänt för dig.

Håller på nu med att logga ut och in ur iCloud. Datorn är gammal och trött. Sen blir det nog en uppdatering och omstart också så det lär ta ett par timmar innan vi har ett resultat.

Jo, ur- och inloggning på iCloud tog hand om problemet. Men då uppstod istället ca 20 dubletter av en smart grupp i adressboken på min andra dator. Dessa raderade jag manuellt. Ska bli spännande att se hur det utvecklas.

Skumt problem verkar det som. har aldrig kört med Smarta Grupper i Kontakt-appen då jag har rätt få kontakter.

1
Bevaka tråden