Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har ni anpassat er för USB-C?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2017-02-09 12:30

Hej,
Tänkte kolla hur du / ni tycker att ni har anpassat er för USB-C?
Jag själv har faktist gjort det tämligen bra, jag har köpt följande:
USB-A till USB-C adapter
Lightning - USB-C kabel
Så köpte jag en kabel för min externa HDD som jag bara bytte ut på den så jag har USB-C direkt från den.
USB-C minne 16GB har jag köpt också.

Sen resten kör man ju trådlöst för det mesta, muse och AirPods över bluetooth, ev bild till TV:n via Airplay.

Ända som jag skulle behöva beställa var en Gigabit Eterhnet till USB-C adapter, men dom kostar 280kr på Apples hemsida.
Jag skulle vilja påstå att jag har anpassat mig tämligen bra faktist

Har köpt adaptrar för ett par tusen men då behöver jag allt möjligt som vanligt folk kanske inte alls behöver (t.ex. en SATA<>USB-C). När jag shoppat allt detta så hittade jag en docka som kunde ha ersatt hälften...men den köper jag nästa budgetår och då har andra USB-C-datorer så dom kan få en del av det jag då inte behöver längre.

Jag använde i stort sett aldrig mina portar (förutom hörlursuttaget) på min förra MBP, så jag har aldrig haft några problem med att de gått över till USB-C och har inte anpassat mig på något särskilt sätt. Jag kommer dock se till så att min nästa telefon har USB-C.

1
Bevaka tråden