Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med nya MBP med Touch Bar och extern skärm

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-02-05 00:04

Har köpt en ny fin MacBook Pro 15 med Touch Bar. Försökte att koppla upp den till min nya Eizoskärm CG247X. Det funkar DÅLIGT. Apples egen adapter AV Multiport fungerar t.ex. inte alls med ansluten HDMI-kabel. Testade i stället en USB-C till DVI-I adapter. Då gick skärmen igång, men slocknade igen efter ca en minut. Gjorde om proceduren – skärmen gick i gång, men slocknade igen efter knappt en minut.
Kan berätta att den nya skärmen skärmen funkar helt perfekt med min gamla MacPro från 2007! Med DVI-I.
Blir lite oroad faktiskt. Det här är inte vad jag är van vid från Apple. Den nya macen känns inte färdigutvecklad. Svajig! Mac skall vara enkelt! Om den inte är det kan man lika gärna köra PC.
Hann inte testa alla alternativ på kontoret, men läser på olika sajter att det skall funka bättre med Display Port. Men hur många adaptrar skall man tvingas köpa?
Är det någon som kopplat en extern skärm till nya Macbook Pro?

Senast redigerat 2017-02-05 09:41
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-02-05 09:51

jag kör MBP 2016 via en Dell-docka. Den externa Dell-skärmen beter sig lite märkligt när den skall vakna från sleep ibland. Men det gör å andra sidan min hemma-skärm också (Mac Mini 2014--> Displayport-kabel --> Samsung-skärm).

Skall skaffa en USB-C --> DP-adapter och se om jag kan få igång ytterligare en extern skärm till MBP:n

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2017-02-05 10:43
Ursprungligen av soha:

Är det någon som kopplat en extern skärm till nya Macbook Pro?

Jag använder http://www.apple.com/se/shop/product/MJ1K2ZM/... enda negativa är att den inte klarar 60Hz.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-02-05 10:56
Ursprungligen av oskard:

jag kör MBP 2016 via en Dell-docka. Den externa Dell-skärmen beter sig lite märkligt när den skall vakna från sleep ibland. Men det gör å andra sidan min hemma-skärm också (Mac Mini 2014--> Displayport-kabel --> Samsung-skärm).

Skall skaffa en USB-C --> DP-adapter och se om jag kan få igång ytterligare en extern skärm till MBP:n

Vilken Delldocka kör du? Vilken anslutning använder du mellan docka och skärm?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-02-05 10:59
Ursprungligen av Mija:

Jag använder http://www.apple.com/se/shop/product/MJ1K2ZM/... enda negativa är att den inte klarar 60Hz.

HDMI? Vilken skärm använder du? Eller kör du mot tv:n?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2017-02-05 11:04
Ursprungligen av soha:

HDMI? Vilken skärm använder du? Eller kör du mot tv:n?

HDMI mot LG 49UH603V.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-02-05 12:13
Ursprungligen av soha:

Vilken Delldocka kör du? Vilken anslutning använder du mellan docka och skärm?

WD-15 med displayport till skärmen. Den har även HDMI och VGA men jag har inte lyckats få den att funka och ge olika bild på mina två skärmar. Så nästa försök blir med en separat USB-C --> DP

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-02-05 22:24

Lyckades faktiskt koppla ihop min nya 15 MBP till en Eizo CG247X. Funkade fint med en displayport-adapter från Kjell&Co + kabel. Efter ytterligare knåpande funkade HDMI också med Apples egen adapter. Hurra!

Men det var värre när jag skulle koppla in min Eizo CG210 som andraskärm. Den har ju bara DVI. Usb-c till DVI-adaptern funkade bara någon minut. Sen slocknade skärmen. Upprepade detta flera gånger med samma resultat.

Någon som har en lösning?

1
Bevaka tråden