Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP 2016: Tangenter för okänsliga (och garantifråga)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har en Macbook Pro 13" från 2016 med det nya tangentbordet. Sedan jag köpte den i december har jag märkt att några av de mindre tangenterna inte alltid registreras när jag trycker på dem. Särskilt gäller detta för piltangent nedåt. Den kräver ett mycket kraftigare tryck för att registreras, vilket gör det extremt irriterande när man försöker navigera i ett textdokument eller liknande. Trycket måste hållas i mitten av tangenten och trycker man på någon av sidorna är det nästan omöjligt att använda den.

Det finns ett antal rapporter på webben om liknande problem med det nya tangentbordet. Troligast är väl att det är ett designfel och att det inte löses förrän en uppdatering görs, även om svårighetsgraden på problemet kan variera med olika datorer.

Min första fråga till er är om det är fler här som har liknande problem, men också om det finns de som faktiskt inte har några problem alls. Och med det menar jag att tangenterna registrerar ett tryck med minsta lilla kraft som krävs för att låta den sjunka ned och skapa klickljudet eller klickkänslan. De som överlag trycker väldigt hårt på tangenterna kommer naturligtvis inte uppleva samma problem hur okänsliga tangenterna än är.

Min andra fråga är om ni känner till om det finns några villkor i garantin vad gäller hur lång tid det får gå mellan att man upptäcker ett fel till att man begär reparation. Eftersom att det är min arbetsdator så har jag inte riktigt möjlighet att vara utan den när eller hur länge som helst.

Så upplevde jag inte tangentbordet när jag testade. Kontakta Apple care eller företagets support om ni har ett sådant avtal.

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2017-02-04 13:34

Defenetivt en Apple care fråga / som en eventuell garanti sak

Du har ju ett år på maskinen med AppleCare etc ( alltid värt den där pengen att lägga till 2 år ) som kommer med påminnelse ?!

1
Bevaka tråden